Abstract | Organizacija događanja bez obzira na vrstu i veličinu predstavlja proces detaljnog planiranja uz
koordinaciju različitih strateških elemenata koji čine događanje. Koncept događanja osim
planiranja, financijske analize, promocije i koordinacije svih pojedinaca okupljenih u radne
timove zahtijeva kontinuiranu analizu svih aktivnosti. Ispitivanje zadovoljstva posjetitelja jedna
je od aktivnosti kojima se zaključuje provedeno događanje te donosi temelj za planiranje
nadolazećih.
Sastavnice Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku provode brojna događanja tijekom
godine, a jedno od aktualnijih odvija se u mjesecu prosincu na Ekonomskom fakultetu u
Osijeku. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije međunarodno je natjecanje koje je po prvi
put održano 2019. godine u organizaciji Ekonomskog fakulteta u Osijeku i Andizeta – Instituta
za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji. Natjecanje je namijenjeno
učenicima svih obrazovnih razina i studentima, a za cilj ima razvijanje vlastitih kreativnih
sposobnosti kroz izvannastavne aktivnosti kreiranjem proizvoda i usluga nadahnutim
kulturnom baštinom, a koji su ostvareni u jednom ili više sektora industrije novog milenija;
kreativne industrije.
Diplomskim radom predstavljen je hodogram organizacije događanja koji je primjenjiv za
organizatore poput javnih ustanova te je analiziran razvoj i uspješnost provedbe jednog
događanja. Istraživački dio rada analiza je poslovnog slučaja za koji se postavlja međunarodno
prepoznato događanje koje je u četiri godine održavanja okupilo natjecatelje iz sedam zemalja
s preko 2 000 sudionika. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije poslovni je slučaj koji se
nalazi u središtu empirijskog dijela rada (n = 120).
Rezultati provedene analize Milenijskog natjecanja omogućavaju usmjeravanje organizatora
velikih događanja na pravovremenu pripremu događanja, uključivanje svih relevantnih dionika
te buduću evaluaciju provedenih aktivnosti, a sve u svrhu razvoja i povećanja vidljivost
događanja. |
Abstract (english) | The organization of events, regardless of type and size, is a process of detailed planning with
the coorination of various strategic elements thet make up the event. The event concept, in
addition to planning, financial analysis, promotion and coordination of all individuals gathered
in work teams, requires continuous analysis of all activities. Surveying visitors satisfaction is
one of the activities that concludes the event and provides a basis for planning future ones.
The members of Josip Juraj Strossmyer University in Osijek hold numerous events during the
year, and one of the most recent takes plance in the December at the Faculty of Economics,
Osijek. The Millennial Competition in the Creative Industry is an international competition that
was held for the first time in 2019, organised by the Faculty of Economics, Osijek and Andizet
– the Institute for Scientific and Artistic Research in the Creative Industry. The Competition is
intended for students of all eduvational levels, and aims to develop their own creative abilities
through extracurricular activities by creating products and services inspired by cultural heritage,
which were realized in one or more sectors of the industry of the new millennium; cretive
industry.
The graduate paper presents a flowchart of event organization, wich is applicable for organizers
such as public institutions, and analyzes the development and success of an event. The research
part of the pape is an analysis of the business case for an internationally recognized event is
being organized, which has gathered competitiors from seven countries with over 2 000
participants in four years. The Millennial Competition in the Creative Industry is a business
case that is at the center of the empirical part of the paper (n = 120).
The results of the analysis of the Milennial Competition enable the organizers of large evnets
to be guided for the timely preperation of the event, the involvement of allrelevant stakeholders
and the future evaluation of the implemented activities, all for the purpose of developing and
increasing the visibility of the event. |