Abstract | Turizam događaja, koji obuhvaća glazbene i filmske festivale, dinamičan je i unosan sektor
turističke industrije. U ovom radu proučava se evolucija, utjecaj i budući trendovi turizma
događaja, fokusirajući se na istaknute festivale kao što su Glastonbury, Coachella, TIFF,
Cannes, Tomorrowland, Ultra Europe i Filmski festival u Puli. Ekonomske koristi glazbenih i
filmskih festivala protežu se izvan prodaje ulaznica, obuhvaćajući prihode ostvarene
smještajem, hranom i pićem, prijevozom i pratećim uslugama, ističući njihov značajan doprinos
lokalnom gospodarstvu. Marketinške i promotivne strategije igraju ključnu ulogu u privlačenju
posjetitelja na festivale, a gledajući unaprijed, budućnost turizma događaja oblikovana je
tehnološkim inovacijama, promjenjivim preferencijama potrošača i globalnim trendovima kao
što su virtualna i proširena stvarnost, predstavljajući i mogućnosti i izazove za organizatore
festivala i menadžere destinacija. |
Abstract (english) | turizam događaja, filmski festivali, glazbeni festivali, trendovi, marketing. |