Naslov Rođendanske proslave djece s teškoćama u razvoju iz perspektive roditelja
Naslov (engleski) Birthday parties of children with disabilities from parent´s perspective
Autor Stella Kodba
Mentor Anamarija Žic Ralić (mentor)
Član povjerenstva Anamarija Žic Ralić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinjka Stančić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Wagner Jakab (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Rođendanske proslave pripadaju u godišnje obiteljske tradicije. Roditelji su u ovom procesu glavni organizatori te su njihove uloge na rođendanskoj proslavi njihova djeteta brojne, bilo da se radi o djetetu tipičnog razvoja ili o djetetu s teškoćama u razvoju. Ovim istraživanjem željelo se dobiti uvid promišljanja i iskustva roditelja djece s teškoćama u razvoju o osobitostima i izazovima planiranja i održavanja rođendanskih proslava djece s teškoćama u razvoju. Poseban naglasak je stavljen na sličnosti i razlike u planiranju i održavanju rođendanskih proslava djece tipičnog razvoja i djece s teškoćama u razvoju. Sudionici istraživanja su devet majki i jedan otac čija djeca s teškoćama u razvoju pohađaju odgojno-obrazovne i civilne usluge podrške na području Međimurske županije. Metoda prikupljanja podataka korištena u istraživanju je polustrukturirani intervju. Pitanja postavljena sudionicima usmjerena su na saznavanje njihovih osobnih iskustava, osjećaja i promišljanja. Po transkripciji audiozapisa, odrađena je kvalitativna analiza podataka pri kojoj je korištena tematska analiza. Analizom podataka izdvojena su područja osobnih iskustava, osjećaja, promišljanja roditelja o izazovima, socijalnim aspektima, podršci koju roditelji imaju i podršci koju bi roditelji voljeli. Rezultati istraživanja pokazuju kako su roditeljska iskustva različita ovisno o mogućnostima, potrebama i željama djeteta i roditelja te određenim vanjskim faktorima. U ovom istraživanju sudionici su istaknuli pojavu većeg broja i veće raznolikosti izazova pri planiranju i održavanju rođendanskih proslava djece s teškoćama u razvoju. Sudionici su uglavnom izvijestili o dolasku manjeg broja djece na rođendanske proslave djece s teškoćama u razvoju. Većina sudionika se slaže kako postoji potreba da se stručnjaci uključe u planiranje i održavanje rođendanskih proslava djece s teškoćama u razvoju. Temeljem rezultata istraživanja kreirane su preporuke koje roditeljima djece s teškoćama u razvoju i stručnjacima omogućuju uspješnije planiranje i održavanje rođendanskih proslava djece s teškoćama u razvoju.
Sažetak (engleski) Birthday celebrations belong to annual family traditions. Parents are the main organizers in this process, and their roles at their child's birthday celebration are numerous, whether it´s of a child with typical development or a child with developmental disabilities. This research aimed to gain an insight into the thoughts and experiences of parents of children with developmental disabilities about the peculiarities and challenges of planning and holding birthday celebrations for children with developmental disabilities. A special emphasis was placed on the similarities and differences in planning and holding birthday celebrations for children with typical development and children with developmental disabilities. The research participants are nine mothers and one father whose children with developmental disabilities attend educational and civil support services in Međimurje County. The data collection method used in the research is a semi-structured interview. The questions asked to the participants aimed at finding out their personal experiences and reflections. After the transcription of the audio recordings, a qualitative data analysis was carried out, in which thematic analysis was used. Through data analysis, the areas of personal experiences, feelings, reflections of parents on challenges, social aspects, support that parents have and support that parents would like were abstracted. The results of the research show that parental experiences are different depending on the possibilities, needs and wants of the child and parents and certain external factors. The participants highlighted the emergence of a greater number and greater variety of challenges when planning and holding birthday celebrations for children with developmental disabilities. The participants mostly reported that fewer children came to the birthday parties of children with developmental disabilities. Most of the participants agree that there is a need for experts to be involved in planning and holding birthday parties for children with developmental disabilities. Based on the results of the reasearch, guidelines were created to enable parents of children with developmental disabilities and experts to plan and hold birthday parties more successfully for children with developmental disabilities.
Ključne riječi
rođendanske proslave
djeca s teškoćama u razvoju
socijalna uključenost
Ključne riječi (engleski)
birthday parties
children with disabilities
social inclusion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:939133
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (univ. mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 09:05:30