Naslov Nastavnici - kreatori školske kulture i klime
Naslov (engleski) Teachers as Creators of School Culture and Climate
Autor Sara Sobočan
Mentor Sofija Vrcelj (mentor)
Član povjerenstva Vesna Kovač (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sofija Vrcelj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nena Rončević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Školska su kultura i klima pokazatelji kvalitete svake odgojno-obrazovne ustanove. U okviru provedenog istraživanja provjerena je nastavnička percepcija školske kulture i klime u srednjim strukovnim te školama s gimnazijskim programom na području Republike Hrvatske te je testirana značajnost razlike u percepciji s obzirom na spol, tip škole i nastavno-predmetno
područje. Opći je cilj istraživanja ispitati ulogu i značaj nastavnika u kreiranju školske kulture i klime u srednjim školama na području Republike Hrvatske. Riječ je o kvantitativnom istraživanju koje je provedeno online anketnim ispitivanjem nastavnika srednjih škola. Upitnik je sadržavao trideset čestica kroz koje su nastavnici na skali Likertovog tipa procjenjivali opći
dojam o školi, suradnju s ravnateljem škole, suradnju s drugim nastavnicima škole, suradnju s učenicima, suradnju s roditeljima učenika te vlastiti rad. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 95 nastavnika srednjih škola. Prema rezultatima istraživanja zaključuje se da nastavnici percipiraju pozitivnu školsku kulturu i klimu te suradnju s ravnateljem, učenicima, roditeljima učenika i vlastiti rad procjenjuju zadovoljavajućima, dok je procjena suradnje nastavnika s ostalim nastavnicima škole manje zadovoljavajuća. Istraživanjem je utvrđena statistički značajna razlika u nastavničkoj percepcijiškolske kulture i klime s obzirom na spol u tri čestice,
s obzirom na tip škole u šest čestica, te s obzirom na nastavno-predmetno područje u jednoj čestici.
Sažetak (engleski) School culture and school climate are indicators of the quality of any educational institution. As part of this research, teachers' perception of school culture and climate in secondary vocational schools and gymnasiums in the Republic of Croatia was checked, and the signifikance of the difference in perception was tested with regard to gender, type of school and subject area. The general goal of this research is to examine the role and importance of teachers in creating school culture and climate in secondary schools in the Republic of Croatia. It's a quantitive research that was conducted through an online survey of secondary school teachers. The questionnaire contained thirty items through which the teachers assessed their general impression of the school, cooperation with the principal, cooperation with other school teachers, cooperation with students, cooperation with students' parents and their own work and participation on a Likert-type scale. A total of 95 secondary school teachers participated in this research. According to the results of this research, it is concluded that teachers perceive a positive school culture and climate, and assess cooperation with the principal, students, students' parents and their own work as satisfactory, while the evaluation of the teacher's cooperation with other school teachers is less satisfactory. The research determined a statistically signifikant difference in the teacher's perception of school culture and climate with regard to gender in three particles, with regard to the type of school in six particles and with regard to the subject area in one particle.
Ključne riječi
školska kultura
školska klima
nastavnici
percepcija nastavnika
Ključne riječi (engleski)
school culture
school climate
teachers
teachers' perception
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:360560
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, opći kroatistički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-07 11:37:03