Naslov Jačanje pedagoških kompetencija roditelja
Naslov (engleski) Strengthening the Pedagogical Competencies of Parents
Autor Lucija Dobranić
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Anka Jurčević-Lozančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Mijenjanjem društva, mijenjaju se i zahtjevi i očekivanja od roditelja. Kako razvoj djeteta ovisi o okruženju u kojem se ono razvija, primarni cilj roditelja i odgajatelja jest briga, skrb i odgoj.
Postupci koje roditelji koriste u odgoju uvelike utječu na odnose roditelj – dijete. Kako bi se odnos roditelj – dijete osnažio, potrebno je graditi partnerski odnos roditelja i ustanove. Za građenje partnerskih odnosa izrazito su bitni iskrena dvosmjerna komunikacija, želja za partnerstvom, povjerenje i poštovanje. Svaki odnos susreće se s izazovima. Neki mogu biti interpersonalni dok je većina vremenske prirode. Cilj svakog partnerskog odnosa je prebroditi sve izazove i prepreke koje se nađu na putu te stvoriti okruženje pogodno za pravilan rast i razvoj.
Kako bi odgajatelji i roditelji mogli surađivati, potrebno je posjedovati profesionalne kompetencije te određena znanja kojima bi odgajatelji mogli pripomoć partnerstvu. Jačanjem pedagoških kompetencija roditelja, odgajatelj stvara bezbroj mogućnosti za partnerstva i s ostalim ustanovama koje i izvan obitelji brinu za dijete. Oni osnažuju roditelje i prihvaćaju roditeljske odluke.
Jačanje pedagoških kompetencija roditelja provodi se na više razina, a kao ključna razina jačanja kompetencija je mogućnost stjecanja znanja i potrebnih vještina. Roditelji mogu steći određena znanja i vještine pohađanjem programa za osnaživanje roditelja. Programi stavljaju dijete u središte procesa, a primarni cilj programa mora biti dobrobit djeteta.
Sažetak (engleski) Changing the society, parent’s rules and expectations also change. As child’s development depends on the environment in which it develops, parents and preschool teachers main goal is care and upbringing the child.
Procedures that parents use in raising a child also affect the parent-child relationship. To strengthen the parent-child relationship we must build a partnership between parents and institutes. Communication, a desire for a partnership, trust and respect are important for building a good relationship between a parent and an institution. Every relationship may encounter some difficulties. Some difficulties are interpersonal, yet most difficulties are related to a wrong timing. Main goal of every partnership is to overcome challenges and difficulties that they encounter so they could make a safe environment for the child’s development and growth.
For the preschool teacher and parent to cooperate, we must have professional knowledge of how to raise a child properly so we could help parents in the child’s proper development. By strengthening parents pedagogical competences, a preschool teacher creates hundreds opportunities for a partnership with other institutions that take care of a child outside of family, they strengthen parental abilities and accept parental decisions.
Strengthening pedagogical competences of parents is being implemented on many levels and the mail level is the possibility of gaining knowledge and needed skills. Parents may gain knowledge and skills by attending programs for strengthening parents. These programs put the child in the middle of a process and the main goal of the program must be the child’s wellbeing.
Ključne riječi
roditeljstvo
obitelj
odgajatelj
kompetencija
dijete
Ključne riječi (engleski)
parenting
family
preschool teacher
competences
child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:180859
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-21 10:53:17