Naslov Važnost suradnje obitelji i vrtića u životu predškolskoga djeteta
Naslov (engleski) Importance of Family - Kindergarten Cooperation in the Life of a Preschool Child
Autor Kristinka Jakopec
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2016-09-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Partnerski odnosi obitelj – vrtić smatraju se izuzetno važnim za cjelokupan dječji razvoj i preduvjet su budućeg uspjeha djece. Da bi partnerski odnos bio i ostvaren, potrebni su preduvjeti njegova ostvarivanja, a to su: međusobno poštovanje i uvažavanje, ravnopravnost, aktivno slušanje, dvosmjerna komunikacija, odgovornost, energija i vrijeme svih sudionika uloženo u postizanje zajedničkoga cilja. Obitelj kao temeljna društvena zajednica promjenjiv je sustav koji se mijenja zajedno s društvom. Utjecaj obitelji najintenzivniji je u najranijem razdoblju djetetova života. Pomaci koji su se dogodili u današnjoj obitelji i odnosima između roditelja i djece rezultirali su pojavom novih i kvalitetnijih obiteljskih vrijednosti. Roditelji imaju odgovornost prema sebi, ali su odgovorni i prema svojoj djeci. Za to im je potrebno znanje, informacije i mogućnost da to ostvare. Roditeljstvo je zahtjevna životna uloga koja od kompetentnih roditelja očekuje spremnost za izazove roditeljstva te otvorenost za učenje. Roditeljski odgojni stilovi ukupnost su roditeljskih stavova prema djetetu te emocionalno ozračje unutar kojega se odvijaju različiti roditeljski postupci. Najprikladniji je odnos između roditelja i djeteta onaj u kojemu dominira osjećaj međusobne odgovornosti, povjerenja, sigurnosti i pripadnosti. Odgojno-obrazovne ustanove ili dječji vrtići ustanove su u kojima dolazi do prijelaza iz obiteljskoga okruženja u institucionalni sustav. Osnovna je svrha dječjih vrtića osiguravanje optimalnih uvjeta za uspješan rast i cjelovit razvoj svakoga djeteta. Za osiguravanje optimalnih uvjeta potrebno je poticajno okruženje vrtića, pozitivna unutarnja stvarnost vrtića te kompetentnost i višestruka uloga odgojitelja. Dječji vrtić i obitelj prirodno su usmjereni jedno na drugo. Roditelji najbolje poznaju svoju djecu, stoga je u interesu odgojitelja građenje jedinstvenoga individualnoga odnosa i daljnje unapređivanje partnerstva između ustanove i obiteljskoga doma.
Sažetak (engleski) Partnership between family and kindergarten is considered to be of the utmost importance to child's upbringing as well as a prerequisite to their future success. Mutual respect and appreciation, equality, active listening, dialogue, responsibility, energy and time of all participants have to be invested so as to realize the common goal in that partnership. Family is a fundamental social community subject to changes within a society. The most intensive influence of a family is noticeable in the earliest period of a child’s life. New and better family values have been noticed arising from changes in today’s families and relationships between parents and children. Parents have become more responsible towards themselves and towards their children as well. Knowledge, information and possibility are required in order to do so. Parenting is a demanding role requiring competent parents to be apt for challenges of parenting and ready to learn. Different styles of upbringing are comprised of parents’ attitudes towards a child as well as of emotional environment within which different parental actions happen. The most appropriate relationship between parent and child is the one of mutual responsibility, trust, safety and belonging. Educational institutions or kindergartens are institutions that provide transfer from family environment into institutional system. The main purpose of kindergarten is to provide optimal conditions for successful growth and integral development of each child. Hence, incentive environment, positive interior reality, competent and multiple role of an educator are needed to provide optimal conditions. Kindergarten and family are naturally directed to each other. Parents are the ones who know their children best, therefore, educators should establish a unique individual relationship and enhance partnership between an institution and family home.
Ključne riječi
obitelj
dijete
vrtić
odgojitelji
partnerstvo
Ključne riječi (engleski)
family
child
kindergarten
educator
partnership
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:044614
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-05-26 09:38:09