Naslov Kreativna nastava
Autor Kristina Pančić
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-11-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Kreativnost u nastavi je vrlo aktualna tema i kao takva se može uvrstiti u vrlo važne ciljeva učenja u 21. stoljeću. Ona je važna na individualnoj, društvenoj i globalnoj razini. Bez kreativnih pojedinaca ne bi bilo inovacija, razvoja znanosti, umjetnosti, književnosti. Škola bi trebala biti mjesto poticanja i razvoja učeničke kreativnosti. Nažalost, to nije uvijek tako i veliki broj škola kreativnosti ne pridaje značaj koji bi trebao. Učitelji imaju vrlo važnu ulogu u razvijanju svih komponenata učeničke kreativnosti. Učitelji trebaju i sami biti kreativni jer kroz svoju vlastitu kreativnost potiču i razvoj kreativnosti svojih učenika. No, kreativni učitelji su više iznimka nego pravilo. Kreativni učenici su velikom broju učitelja teret, a ne dar. Iz tog razloga je iznimno važan i proces edukacije učitelja jer su, samo razvojem osobnih kreativnih potencijala, učitelji u stanju potaknuti kreativnosti učenika. Bit je da je svaki učenik ima potencijal, potencijalno je kreativan, samo ga se na tu kreativnost mora znati potaknuti.
U ovom diplomskom radu će se pokušati objasniti pojam kreativnost, ukazati na njezinu važnost te prikazati strategije za razvoj učeničke kreativnosti. Budući da povećanje kreativnosti u nastavi započinje s učiteljem ukazat će se na kompetencije kreativnog učitelja. Naime, učitelji ne mogu spoznati važnost i prednosti kreativne nastave ako ju i sami nisu doživjeli. Osim kompetencija kreativnih učenika i učitelja, objasnit će se na koji način mjeriti i vrednovati proces kreativnosti te će se dati neke ideje kako ju uključiti u sadržaj nastavnih predmeta.
Sažetak (engleski) Creativity in teaching is a very topical issue and as such can be included in the very important goals of learning in the 21st century. It is important on an individual, social and global level. Without creative individuals there would be no innovation, development of science, art or literature. The school should be a place for encouraging and developing students' creativity. Unfortunately, this is not always the case, and a large number of creativity schools do not attach the importance they should. Teachers play a very important role in developing all components of student creativity. Teachers need to be creative as well because through their own creativity they encourage the development of the creativity of their students. But creative teachers are more exception than rule. Creative students are a burden to a large number of teachers, not a gift. For this reason, the process of educating teachers is extremely important, as teachers are able to stimulate the creativity of the pupils only with the development of personal creative potential. It is that each student has the potential, is potentially creative, only that creativity must be able to stimulate.
This thesis work will try to explain the concept of creativity, to point out its importance and to present a strategy for the development of pupil's creativity. Since the increase in creativity in teaching begins with the teacher, it will be attributed to the competences of a creative teacher. Namely, teachers can not recognize the importance and the advantages of creative teaching if they have not experienced it themselves. In addition to the competences of creative students and teachers, it will explain how to measure and evaluate the process of creativity and give some ideas to include it in the content of the subject.
Ključne riječi
kreativnost
poticanje kreativnosti
kreativnost učitelja
kreativnost učenika
kreativna nastava
Ključne riječi (engleski)
creativity
creativityencourage
creativity of teachers
creativity of students
creative teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:955479
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-02-06 13:57:50