Naslov Kineziološka aktivnost: sadržaj slobodnog vremena
Naslov (engleski) Kinesiological activity: a content of spare time
Autor Ema Pehar
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marko Badrić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lorger (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka rekreacija
Sažetak Cilj ovog diplomskog rada bio je istražiti kako učenici mlađe školske dobi provode svoje slobodno vrijeme i u kojoj mjeri se bave kineziološkim aktivnostima. Istraživanje je provedeno metodom anketnog upitnika na uzorku od 60 učenika u četiri treća razreda Osnovne škole Petra Zrinskog. U istraživanju je sudjelovalo 34 učenice i 26 učenika. Putem upitnika ispitani su njihovi stavovi o kineziološkim aktivnostima i slobodnom vremenu. Rezultati istraživanja pokazali su da se samo 30% učenika najčešće bavi sportom u slobodno vrijeme, pri čemu je podjednak broj dječaka i djevojčica zainteresiran za sportske aktivnosti. Učenika koji su izjavili da se najčešće druže s prijateljima u slobodno vrijeme bilo je 35%. Oko 29% ispitanika provodi sjedilačke aktivnosti u svoje slobodno vrijeme. Kada je riječ o izvannastavnim aktivnostima, sportske aktivnosti su najpopularnije. Učenika koji se bave nekom sportskom aktivnosti je 60%, dok 23% učenika pohađa glazbene aktivnosti. Značajan broj učenika, njih 96%, svjestan je važnosti bavljenja sportom, dok 4% ne dijeli to mišljenje. Većina učenika koji se trenutno bave sportom želi nastaviti baviti se sportom i u budućnosti, dok je od onih koji nisu u to sigurni većina dječaka. Razlike između dječaka i djevojčica u pogledu sudjelovanja u sportskim aktivnostima nisu značajne. Ipak, primjećuje se razlika u odabiru sportskih aktivnosti, pri čemu su dječaci skloniji nogometu i borilačkom sportu, a djevojčice se češće odlučuju za ples. Unatoč modernom svijetu i provođenju vremena na računalima ili pametnim telefonima, rezultati istraživanja ukazuju da su kineziološke aktivnosti dominantnije u odnosu na ne kineziološke sadržaje.
Sažetak (engleski) The aim of this graduate paper was to research how younger elementary school students spend their spare time and to which measure they engage in kinesiological activities. The research was conducted by the method of survey questionnaire on a sample of 60 students from four third grades of the Petar Zrinski Elementary School. The research involved 34 female and 26 male students. The survey questionnaire examined their views on kinesiological activities and spare time. The results of the research showed that only about 30% of the students most often engage in sports during their spare time, with approximately equal numbers of boys and girls interested in sports activities. There were 35% of the students who stated that they spend most of their spare time hanging out with their friends. Approximately 29% of the students carry out sedentary activities during their spare time. When it comes to extracurricular activities, sports activities are the most popular choice. There were 60% of students that stated that they engage in some sort of a sports activity as their extracurricular activity, while 23% of students engage in some sort of a musical activity. A significant number of students, 96% of them, is aware of the importance of engaging in sports activities, while 4% does not share that opinion. Most of the students who engaged in sports at the time of the research stated that they would like to continue doing sports in the future, while most of those who were not certain of that were boys. The differences between boys and girls in regard to participating in sports activities are not significant. Still, there is a noticeable difference in the choice of sports activities, with the boys being more prone to engaging in football and martial arts, while the girls more often choose dance. In spite of the modern world and spending time on computers or smartphones, the results of this research show that kinesiological activities are more dominant when compared to non-kinesiological ones.
Ključne riječi
slobodno vrijeme
kineziološke aktivnosti
sportske aktivnosti
učenici
Ključne riječi (engleski)
spare time
kinesiological activities
sports activities
students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:574844
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-09 10:59:31