Naslov Važnost emocija u nastavnom procesu
Naslov (engleski) The importance of emotions in primary education teaching
Autor Antonia Knežević
Mentor Lana Jurčec (mentor)
Član povjerenstva Lana Jurčec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Staša Kukulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Gajšek (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Ovaj teorijski rad bavi se ulogom i značajem emocija u učenju i poučavanju u nižim razredima osnovne škole. Istraživanja su pokazala da pozitivne emocije imaju poželjan učinak na zdravlje učenika i, što je bitno za ovaj rad, njegovo učenje te školski uspjeh.
Ističe se važnost emocionalnog razvoja u kontekstu školstva, jer se često previše pažnje posvećuje isključivo kognitivnom razvoju učenika, zanemarujući njihove emocionalne i psihomotorne sposobnosti. Veća pažnja trebala bi biti usmjerena na integraciju emocija u proces obrazovanja kako bi se potaknuo razvoj emocionalne inteligencije učenika.
Nadalje, emocije često nisu dovoljno cijenjene u školama, unatoč ključnoj ulozi koju imaju u svim fazama učenja i poučavanja. Pozitivne emocije trebaju prevladavati kako bi se postigao uspjeh, dok se negativne emocije trebaju smanjiti na najmanju moguću mjeru.
Negativne emocije u školi, poput stresa i straha, svakodnevno su prisutne, a kritike učitelja mogu negativno utjecati na učenike. Valja staviti veći naglasak na pohvale i podršku učenicima kako bi se izbalansirali negativni učinci.
Konačno, ciljevi rada su objašnjenje važnosti emocija u obrazovnom procesu, definiranje pojma emocija te emocionalne inteligencije, razmatranje emocionalnog razvoja kod djece, identificiranje čimbenika koji utječu na emocije i akademske rezultate te načine poticanja pozitivnih emocija u nastavi.
U cjelini, emocije igraju ključnu ulogu u procesu učenja te bi trebale biti integrirani dio obrazovnog sustava kako bi se postigao cjelovit razvoj učenika, a emocionalnom razvoju bi se trebalo pridavati više pažnje kako bi se osigurala bolja kvaliteta obrazovanja i bolji školski uspjesi učenika.
Sažetak (engleski) This theoretical paper examines the role and significance of emotions in learning and teaching in the lower grades of elementary school. Research has shown that positive emotions have a desirable impact on students' well-being and, significantly for this paper, their learning and academic success.
The importance of emotional development in the context of education is emphasized because there is often an excessive focus solely on students' cognitive development, neglecting their emotional and psychomotor abilities. Greater attention should be directed toward integrating emotions into the educational process to stimulate the development of students' emotional intelligence.
Furthermore, emotions are frequently undervalued in schools, despite their pivotal role in all phases of learning and teaching. Positive emotions should prevail to achieve success, while negative emotions should be minimized.
Negative emotions in school, such as stress and fear, are present on a daily basis, and teacher criticism can negatively affect students. Placing a greater emphasis on praise and support for students is important to balance the negative effects.
Finally, the objectives of this work include explaining the importance of emotions in the educational process, defining the concept of emotions and emotional intelligence, considering emotional development in children, identifying factors influencing emotions and academic results, and exploring ways to encourage positive emotions in teaching.
In summary, emotions play a crucial role in the learning process and should be an integrated part of the educational system to facilitate the comprehensive development of students. More attention should be given to emotional development to ensure better educational quality and improved academic achievements for students.
Ključne riječi
emocije
emocije u nastavi
emocionalna inteligencija
Ključne riječi (engleski)
emotions
emotional intelligence
emotions in the teaching process
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:785886
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-17 08:07:27