Naslov Uključenost roditelja u školske obaveze djece osnovnoškolske dobi
Naslov (engleski) Involvement of parents in school duties of students in primary schools
Autor Iskra Benko
Mentor Monika Pažur (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Pažur (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Uz školu, najvažniji ulogu u djetetovom odgojno-obrazovnom procesu imaju roditelji. Oni svojim stavom prema obrazovanju, na inom odgoja, očekivanjima te količinom i načinom uključenosti u odgojno-obrazovni proces u velikoj mjeri utječu na djetetov odnos prema školskim obavezama, a samim time i školski uspjeh. U radu se prikazuju podaci empirijskog istraživanja kojemu je cilj istražiti razlike u zastupljenosti različitih oblika uključenosti roditelja u školske obaveze njihove djece te razlike u stavovima roditelja o uključivanju u školske obaveze obzirom na dob i stupanj obrazovanja roditelja te spol i dob djeteta. U istraživanju je sudjelovalo 164 roditelja djece osnovnoškolske dobi na području Republike Hrvatske. Istraživanje se provelo anonimno, putem online anketnog upitnika. Upitnik je sadržavao instrument za ispitivanje karakteristika uključenosti roditelja djece osnovnoškolske dobi u školske obaveze njihove djece i pitanja za utvrđivanje stavova roditelja djece osnovnoškolske dobi o važnosti i razlozima (ne)uključivanja u školske obaveze njihove djece. Rezultati istraživanja pokazuju kako su roditelji u školske obaveze svoje djece najviše uključeni pružanjem verbalne podrške, a najmanje se uključuju u zadaću. Utvrđena je razlika u učestalosti uključivanja roditelja djece osnovnoškolske dobi u različite oblike uključivanja obzirom na stupanj obrazovanja roditelja (p<0,05), pri čemu se roditelji bez fakultetskog obrazovanja u svakom obliku uključuju više od roditelja s fakultetskim obrazovanjem. Utvrđena je i razlika obzirom na dob djeteta (p<0,05), roditelji učenika razredne nastave u zadaću se uključuju češće nego roditelji učenika predmetne nastave. Razlika u percepciji roditelja djece osnovnoškolske dobi o važnosti i razlozima (ne)uključivanja u školske obaveze njihove djece utvrđena je obzirom na dob roditelja, stupanj obrazovanja roditelja te dob i spol djeteta.
Sažetak (engleski) Along with school, parents have the most important role in child9s educational process. With their attitude towards education, parenting methods, expectations and the amount and type of involvement in the educational process, they greatly influence child's attitude towards school duties, and therefore child's school success. The paper presents data from empirical research aimed at exploring the prevalence of different types of involvement of parents in their children's school duties and differences in parents' attitudes towards involvement in school duties, regarding the parent9s age and level of education, along with the child9s gender and age. 164 parents of primary school students from Croatia participated in the survey. The survey was conducted anonymously, via an online questionnaire. The questionnaire included the Instrument for testing characteristics of the involvement of parents of primary school-aged children in their children's school duties and questions for assessing attitudes of parents of primary school-age children towards the importance and reasons for (not) involving in their children's school duties. Research results show that parents are most involved in their children's school duties by providing verbal support and are least involved in homework. The difference was determined in the frequency of involvement of parents of primary school-aged children in different types of involvement regarding to the level of parental education (p<0.05), whereby parents who does not have higher education are involved in each type of involvement more than parents that have higher education. There was also a difference determined regarding to the child's age (p<0.05). Parents of children from 1st to 4th grade of primary school are involved in homework more often than parents of children from 5th to 8th grade. The difference in atittudes of parents of children of primary school age towards the importance and reasons for (not) including in their children's school duties was determined regarding to the parent9s age and level of education, along with the child9s age and gender.
Ključne riječi
roditelji
uključenost
školske obaveze
verbalna podrška
učenje
zadaća
Ključne riječi (engleski)
parents
involvement
school duties
verbal support
studying
homework
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:832209
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-14 10:14:30