Naslov Donji rakurs u fotografiji: Očima jednog miša
Naslov (engleski) Low angle photography: A mouse's glimpse
Autor Lidija Filipović
Mentor Mario Periša (mentor)
Član povjerenstva Snježana Ivančić Valenko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Periša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Bernik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica
Datum i država obrane 2024-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije
Sažetak U ovom završnom radu fokus je stavljen na karakteristike fotografije koja je snimljena iz neuobičajene perspektive, odnosno iz donjeg rakursa. Prvi dio rada teorijske je prirode. U istom je definiran način na koji fotografija i donji rakurs koegzistiraju te kako utječu na pasivnog promatrača, odnosno na njegovu percepciju nastale fotografije. Nadalje, definirani su osnovni pojmovi potrebni za razumijevanje tematike rada, a samo neki od njih uključuju: fotografiju i njenu povijest, uličnu fotografiju i ostale fotografske žanrove, kompoziciju, kadar, rakurs i tome slično. Spominju se istaknute osobe iz fotografskog svijeta, njihove biografije te se ističu značajni im radovi. Na samome kraju teorijskog dijela rada definiran je način na koji se promjena rakursa primjenjuje u fotografiji i filmu te je formiran zaključak.
U praktičnom dijelu rada predstavljene su autorske fotografije iz donjeg rakursa koje simuliraju vid miša. Dok se teorijskim dijelom ovog završnog rada nastoje istaknuti i definirati bitni pojmovi, jednako kao i nedostatak čovjekove empatije prema drugim živim bićima, praktičan dio osmišljen je kao vizualna nadopuna teorijskom dijelu. Kroz prethodno spomenute fotografije biti će prikazano kako slabije biće vidi čovjeka, a sve s ciljem pobuđivanja barem minimalne doze empatije u čitateljima.
Sažetak (engleski) This undergraduate thesis focuses on the aspects of photography taken from an unusual perspective, that is from a low angle. The first part of this paper is of a theoretical nature. It defines how photography and low-angle perspective coexist and influence a passive observer’s vision, i.e., their perception of photography. Furthermore, it defines basic terms necessary for understanding the topic, only some of which include: photography and its history, street photography and other photography genres, composition, framing, angles, and such. Furthermore, this undergraduate thesis discusses prominent figures in the field of photography, their biography, as well as their significant photography work. The end of the theoretical section of this paper focuses on explaining how photographers switch between shooting angles both in photography and film, with a conclusion drawn at the very end.
The practical part of this paper presents the author’s photography work taken from a low-angle perspective, simulating a mouse’s point of view. While the theoretical part aims to highlight and define important terms, as well as the lack of human empathy towards other living beings, the practical part is designed as a visual addition to the theoretical section. Through formerly mentioned photography work, it will be presented how a much weaker being perceives humans. The main goal of this paper is to evoke at least a minimal amount of empathy in readers.
Ključne riječi
perspektiva
donji rakurs
percepcija
miš
empatija
Ključne riječi (engleski)
perspective
low angle
perception
mouse
empathy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:551532
Studijski program Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-17 15:19:00