Naslov Turističko oglašavanje kao prijenosnik i kreator identiteta destinacije
Naslov (engleski) Tourism advertising as a transferor and creator of destination identity
Autor Juraj Vunjak
Mentor Vlado Sušac (mentor)
Član povjerenstva Đani Bunja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vlado Sušac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krpan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2024-02-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Semiologija
Sažetak Ovaj diplomski rad bavi se tematikom proizvodnje i komuniciranja identiteta turističke destinacije koje se ostvaruje putem oglašavanja, specifično promotivnih turističkih videozapisa. Korpus istraživanja čine zemlje Hrvatska, Grčka, Italija, Španjolska i Portugal koje predstavljaju tradicionalne mediteranske zemlje vezane uz ljetni odmorišni turizam. Istraživanje se temelji na sintagmatskoj i paradigmatskoj analizi multimodalnog sadržaja kojom se izdvajaju semiotički alati korišteni u proizvodnji identiteta turističke destinacije. Diplomski rad je podijeljen u četiri glavna poglavlja. U prvom poglavlju razmatraju je opći pojmovi turizma i identiteta turističke destinacije te se odabrane zemlje svrstavaju pod uži oblik turizma zvan ljetni odmorišni turizam. Drugo poglavlje bavi se teorijskim odrednicama semiotike kao znanosti. Izdvajaju se i objašnjavaju semiotički alati koji će se koristiti u analizi korpusa zajedno s uputama za analizu sadržaja koje su izradili neki od najznačajnijih semiotičara. Treće poglavlje predstavlja temelj diplomskog rada, dakle paradigmatsku i sintagmatsku analizu multimodalnog sadržaja promotivnih turističkih videozapisa. Analiziran je po jedan ili više promotivnih videozapisa svake zemlje koji su dio službenih kampanja turističkih zajednica tih zemalja. Analizom su izdvojena dominantna semiotička sredstva prisutna u videozapisima te je određeno kako se pojedina zemlja želi identificirati kao turistička destinacija. Rezultati dobiveni u analizi uspoređeni su u četvrtoj cjelini rada gdje se zaključuje kako multimodalne metafore predstavljaju dominantna semiotička sredstva korištena u turističkom oglašavanju promatranih zemalja. Također je zaključeno kako, u svrhu turističke identifikacije, turističke zajednice žele povezati svoju zemlju s određenim iskustvenim ili misaonim konceptima kako bi joj pridodali stvarne ili zamišljene karakteristike koje će ju učiniti poželjnom ili primamljivom za posjet. Utvrđeno je kako se identitet proizveden u turističkom oglašavanju može podijeliti na dva temeljna oblika; autentična turistička destinacija i turistička destinacija raznovrsnog sadržaja. Naposljetku, zaključeno je kako proizvodnja i prijenos identiteta turističke destinacije služi glavnom cilju izdvajanja među turističkom konkurencijom i privlačenju turista u turističku destinaciju.
Sažetak (engleski) This thesis deals with the topic of production and communication of the identity of a tourist destination, which is realized through advertising, specifically via promotional tourist videos. The corpus of research consists of the countries Croatia, Greece, Italy, Spain and Portugal, which represent the traditional Mediterranean countries related to summer holiday tourism. The research is based on the syntagmatic and paradigmatic analysis of multimodal content which distinguishes the semiotic tools used in the production of the identity of the tourist destination. The thesis is divided into four main chapters. In the first chapter, the general concepts of tourism and the identity of the tourist destination are considered, while the selected countries are classified under a specific form of tourism called summer holiday tourism. The second chapter deals with main scientific theories of semiotics. Semiotic tools to be used in corpus analysis are highlighted and explained along with instructions for content analysis developed by some of the most important semioticians. The third chapter represents the basis of the thesis, i.e. the paradigmatic and syntagmatic analysis of the multimodal content of promotional tourist videos. One or more promotional videos of each country, which are part of the official campaigns of the tourist boards of those countries, were analyzed. The analysis identified the dominant semiotic tools present in the videos and determined how a particular country wants to identify itself as a tourist destination. The results obtained in the analysis are compared in the fourth part of the thesis, where it is concluded that multimodal metaphors represent the dominant semiotic means used in tourist advertising of the observed countries. It was also concluded that, for the purpose of tourist identification, tourist boards want to associate their country with certain thought concepts in order to add real or imagined characteristics that will make it desirable or tempting to visit. It was determined that the identity produced in tourist advertising can be divided into two basic forms; an authentic tourist destination and a tourist destination with a diverse variety of content. Finally, it was concluded that the production and transfer of the identity of the tourist destination serves the main goal of distinguishing itself from the rest of tourist competition and attracting tourists to the tourist destination.
Ključne riječi
turizam
semiotika
identitet
oglašavanje
Mediteran
Ključne riječi (engleski)
tourism
semiotics
identity
advertising
Mediterranean
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:694228
Studijski program Naziv: Novinarstvo i odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar novinarstva i odnosa s javnostima (mag. nov. et rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-08-27 08:55:00