Abstract | Republika Hrvatska je u geopolitičkom smislu srednjoeuropska i sredozemna država, smještena u južnom dijelu Srednje Europe, odnosno u sjevernom dijelu Sredozemlja, bogate povijesti, kulture, tradicije, prirodnih ljepota, značajne infrastrukture, Jadranskog mora, rijeka i prelijepih krajolika.
Ulaskom 2013. godine u Europsku uniju u okviru gospodarske politike, poštujući dugogodišnju tradiciju, prioritete je usmjerila daljnjem razvoju slatkovodnog ribarstva, akvakulture, zaštite riba i marikulture. Prepoznavši kapacitete s kojima Republika Hrvatska raspolaže, Parlament Europske unije donio je Program razvoja ribarstva u EU i za Hrvatsku, kojim je osigurano 300 milijuna eura u razdoblju do 2020. godine. Republika Hrvatska trenutno koristi iznos od 5 milijuna eura za projekte vezane uz akvakulturu, pokretanje proizvodnje i otvaranje novih uzgajališta. Kako bi se svi potencijali iskoristili, te mogli aplicirati na EU fondove, Ministarstvo poljoprivrede izrađuje Nacionalni strateški plan razvoja akvakulture za razdoblje od 2014. – 2020. Dobrim poznavanjem tržišta ribom i ribljim proizvodima (to tržište je podložno promjenama), kroz duže vremensko razdoblje, može se prikazati pravo stanje, te spoznati sve faktore koji na njega utječu. Iz svega navedenog proizlazi kako Republika Hrvatska, u cilju ostvarenja kontinuiteta ponude na tržištu ribe, uz veliku konkurentnost, mora podrobno istražiti i prikupiti pokazatelje potreba, izvršiti analizu tržišta, kanale prodaje, a kako bi u situaciji ogromne konkurencije mogla pravovremeno plasirati kvalitetan proizvod istovremeno dostupan tijekom cijele godine, a sve to uz pridržavanje zakona i propisa europskog tržišta uz održivost eko-sustava. |