Abstract | U diplomskom radu dan je prijedlog projektne nastave Audio-vizualna instalacija: Integracija u nastavu Likovne umjetnosti, iz srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost. Projektna nastava je osmišljena za obradu unutar teme »Umjetnost i stvaralački proces« propisane Kurikulumom za četvrte razrede gimnazija. S obzirom da je projektna nastava koncipirana na način da učenici iskustveno primaju znanje, te prođu cijeli jedan proces osmišljavanja i izrade svojega djela, naglasak je upravo na praktičnom radu, a na završnom produktu, tj., djelu moći će se vidjeti usvojeno znanje i vještine učenika. Učenici bi u prva tri tjedna imali učioničku nastavu u kojoj bi obradili pravce šezdesetih godina dvadesetoga stoljeća, a koji su utjecali na nastanak umjetničke instalacije. Naglasak je na polje umjetnosti videa i zvuka. Učenici bi naučili koristiti opremu za snimanje u svrhu izrade umjetničkog rada. Također, učenici bi kroz svaki dvosat imali zadatke koji bi se vrednovali. Četvrti tjedan predviđen je terensku nastavu gdje učenici imaju zadatak snalaženja u prostoru muzeja, te snalaženja u pronalaženju pojmova, odnosno umjetničkih formi koje su usvojili u prva tri predavanja. Zadnjih pet tjedana učenici u grupama izrađuju svoj rad, smišljaju ideje, skiciraju, promišljaju o postavu rada, te njegovoj poruci. Zadana tema, odnosno problem je usmjeren na učeničko istraživanje polja audio-vizualne instalacije te samog nastanka i razvoja spomenute umjetničke forme. Projekt je zamišljen u spoju učioničke nastave, terenske nastave i praktičnog rada. Temelji se na samostalnom radu, radu u paru i u skupinama u trajanju od devet tjedana. Na završnom produktu, a to je izrada učeničkih radova potvrdile bi se vještine i znanja koja bi učenici stekli tijekom projektne nastave, s usmjerenom pažnjom na praktični rad. |
Abstract (english) | In this thesis a proposal for a project type class is given for the subject of Art History in high schools under the topic of Art and the creative process. The given topic or problem is focused on the research of highschool students in the field of audio-visual installation, and the very origin and evolution of the mentioned art form. The idea of this thesis is to combine classical classroom teaching and field teaching and practical work. The main focus of this proposal is to teach students how to work independently, working in pairs and in groups. The idea of this projects proposal is for it to last nine weeks in wich students will thoroughly work with the default media wich they are to encounter during regular classes. Regular art history classes in this matter will serve as insight and indicator for media wich students use in every day life. They will adjust their every day uses to the sole purpose of creating art, and therefore the final product, which is the production of an artwork, would confirm the skills and knowledge that students would acquire during the project type class. The main focus of this project type class is the process of creation. |