Abstract | Mediji imaju moć doprijeti do širokog broja ljudi, stoga je za medije od iznimne važnosti kontrolirati sadržaje i informacije koje pružaju svojoj javnosti. Isto tako, mediji trebaju obratiti pozornost na poruke koje odašilju u javnost, ponajviše kada je riječ o nacionalnoj, rasnoj, vjerskoj, spolnoj ili nekoj drugoj vrsti neravnopravnosti. Isto se odnosi i na odnos prema ženama koje u medijima vrlo često imaju stereotipnu ulogu žene, domaćice, majke, voditeljice, te im se, prema brojnim istraživanjima, ustupljuje puno manji medijski prostor nego muškarcima.
Cilj rada je istražiti na koji se način žene prikazuju u medijima, točnije, u sadržajima triju televizija, HRT-a, RTL-a i NOVE TV. Istraživanje je provedeno u periodu od 18. – 24. veljače 2019. godine na navedene tri televizije korištenjem kvantitativne metode analize sadržaja.
Analizom će se pokušati doći do odgovora na pitanja (1) imaju li žene ravnopravno mjesto kao muškarci kada je riječ o vođenju i uređivanju emisija na navedenim televizijama te (2) sudjeluju li žene jednako kao muškarci u panel emisijama kao gošće (stručnjakinje)? Također, u radu će se pokušati utvrditi postavljene hipoteze: (1) medijski prostor u većem broju pripada muškrarcima i (2) ženama se medijski prostor dodjeljuje u emisijama i temama „lakog“ sadržaja, dok su za „ozbiljnije“ i stručne teme zaduženi muškarci. |
Abstract (english) | Media has the power to reach a large number of people, therefore it is extremely important for the media to control the content and information they provide to their audience. Also, the media should pay attention to the messages they send to their audience, mostly when it comes to national, racial, religious, sexual or other types of inequality. The same applies to the media relationship towards women who often have a stereotypical role of a mother, housewife or host of the TV show. According to numerous researches, they have less media space compared to men.
The aim of the paper is to research how women are presented in the media, more precisely, in the contents of three televisions, Croatian Radio Television, RTL and NOVA TV. The research was conducted in the period from 18 to 24 February 2019 on these three televisions using a quantitative method of content analysis.
The analysis will try to find answers to the following questions (1) whether women have equal status as men when it comes to managing and editing news on these televisions and (2) do women participate equally as men in talk shows as experts. In addition, the paper will attempt to establish two hypotheses: (1) men often dominate in the media space and (2) women are more frequent in the media when it comes to news and „light“ content themes while men are in charge when it comes to „serious“ news and expert-needed topics. |