Abstract | Prema Kurikulumu (MZO, 2019) nastava Glazbene kulture izvodi se prema otvorenom kurikulumu. Jedina je obvezna glazbena aktivnost slušanje glazbe koje se nalazi u okviru domene A: Slušanje i upoznavanje glazbe. Ostale glazbene aktivnosti provode se prema preferencijama učitelja te interesima, željama i sposobnostima učenika, a nalaze se u okviru domene B: Izražavanje glazbom i uz glazbu. Te su glazbene aktivnosti pjevanje, sviranje, glazbene igre i glazbeno stvaralaštvo, glazbeno opismenjivanje te muzikološki sadržaji. Prvi dio rada obuhvaća teorijski dio u kojemu je opisan povijesni pregled nastave glazbe u općeobrazovnoj školi, nastava Glazbene kulture s obzirom na važeći Kurikulum te aktivnosti i sadržaji u nastavi Glazbene kulture, njihov povijesni pregled kao i glavne karakteristike. Drugi dio rada obuhvaća empirijski dio temeljen na pitanjima o stavovima učenika o aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture. Istraživanje je provedeno anketiranjem učenika četvrtoga, petog, šestog, sedmog i osmog razreda Osnovne škole Matije Petra Katančića Valpovo. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici imaju pozitivne stavove prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture, a u najvećem broju ocijenjeni su ocjenom odličan. Nadalje, istraživanje pokazuje kako je najčešća, ali i najomiljenija glazbena aktivnost slušanje glazbe, dok je glazbeno opismenjivanje navedeno kao najmanje omiljena glazbena aktivnost. Rezultati o uporabi nastavnih sredstava i pomagala pokazuju kako se učiteljica najviše koristi klavirom te računalom i projektorom. Istraživanje pokazuje da učenici rado sudjeluju u svim glazbenim aktivnostima, a ponajviše u aktivnosti slušanja glazbe. Osim toga, učenici su se uglavnom složili s tvrdnjom da im se sviđa nastava Glazbene kulture te se za vrijeme njezina održavanja osjećaju sretno i zadovoljno. |
Abstract (english) | According to the Curriculum (MZO, 2019), Music Culture classes are conducted based on an open curriculum. The only mandatory musical activity is listening to music, which falls under Domain A: Listening to music and understanding music. Other musical activities are carried out according to the teacher's preferences, as well as the interests, desires, and abilities of the students, and they are included in Domain B: Expressing with music and through music. These musical activities include singing, playing instruments, musical games and musical creativity, musical literacy and musicological content. The first part of the paper covers the theoretical section, which describes the historical overview of music education in general education schools, Music Culture classes according to the current Curriculum, and the activities and content in Music Culture classes, including their historical overview and main characteristics. The second part of the paper includes an empirical section based on questions regarding students' attitudes towards activities and content in the Music Culture classes. The research was conducted by surveying fourth, fifth, sixth, seventh, and eighth-grade students of Matija Petar Katančić Elementary School in Valpovo. The research results show that students have positive attitudes towards the activities and content in Music Culture classes, with the majority being rated as excellent. Furthermore, the research indicates that the most common and favorite musical activity is listening to music, while music literacy is mentioned as the least favorite musical activity. Results regarding the use of teaching aids and tools show that the teacher primarily uses the piano, as well as a computer and projector. The research demonstrates that students are eager to participate in all musical activities, particularly in the activity of listening to music. Additionally, students mostly agreed with the statement that they enjoy Music Culture classes and feel happy and satisfied during them. |