Abstract | Sukladno svim nastavnim predmetima u osnovnim općeobrazovnim školama i u predmetu Glazbena kultura koriste se nastavna sredstva i pomagala, odnosno nastavni mediji. Rad se bavi pitanjima primjene klavira koji je jedno od mogućih nastavnih pomagala, medija u nastavi Glazbene kulture. Sukladno Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu nastava glazbe izvodi se jednom tjedno u trajanju jednog školskog sata. Usustavljena je prema otvorenom modelu u kome je središnja aktivnosti slušanje glazbe, a ostala nastavna područja su: pjevanje, slušanje glazbe, sviranje, glazbeno opismenjivanje, glazbeno stvaralaštvo. U svim nacvedenim područjima moguća je i poželojna primjena klavira. Učitelj primjenjuje klavir kako bi podučavao služeći se funkcionalnim klavirskim vještinama: sviranjem ljestvica, transponiranjem melodija, čitanjem partitura s lista, čitanjem korepeticije s lista, transponiranjem klavirskih pratnji, korepetiranjem solista, improviziranjem korepeticije, sviranjem po sluhu, sviranjem klavira solo, harmoniziranjem melodije sa simbolima. Jednako tako, učitelj može na nastavi izvoditi i određena klavirska djela. Kako bi stekli kompetencije za sviranje klavira, studenti, budući nastavnici, u svome obrazovanju kroz različite kolegije stječu i funkcionalne vještine sviranja klavira, ali i vještinu umjetničkog izvođenja glazbenih djela. Za razvoj kompetencije sviranja klavira u budućih nastavnika jedanko je važno razvijati obje vrste sviranja kako bi u svome radu bili kompetentni primjenjivati klavir kao nastavni medij i time nastavu glazbe izvoditi na primjeren način. Učitelji koji u nastavi prezentiraju glazbena djela primjenjujući klavir omogućavaju svojim učenicima kvalitetnu, dinamičnu i zanimljivu nastavu. |
Abstract (english) | In accordance with all teaching subjects in elementary general education schools and in the Music Culture course, teaching materials, or a teaching media are used. The paper deals with the application of the piano that is one of the possible teaching media in the teaching of the Music Culture. According to the Croatian National Educational Standard, music instruction is performed once a week for one school class. It is based on an open model in which the central activities are listening to music, while the other curriculum areas are singing, listening to music, playing, music writing, and music creation. It is possible to use the piano in all conceived areas. The teacher applies piano to teach using functional piano skills: pitching the piano, tuning melodies, reading a score from the list, reading choreography from the list, transposing piano accompaniment, choreographed soloists, choreographed improvisation, auditioning, solo piano soloing, harmonizing melody with the symbols. Likewise, the teacher can perform certain piano works on the course. In order to acquire the skills to play the piano, students, future teachers, in their education through various courses also acquire the functional skills of piano playing, as well as the skill of performing artistic performances of music works. To develop the piano performance competency in future teachers, it is important to develop both types of performances in order to be competent to apply the piano as a teaching medium, thus teaching the music in an appropriate manner.Teachers presenting music works in the classroom by applying piano to their students provide quality, dynamic and interesting lessons. |