Abstract | Dobro nam je znano da je osnovni cilj svake kompanije ostvarivanje pozitivnog rezultata odnosno profita na tržištu. Samo na taj način ona može dugoročno opstati i poslovati.
Menadžment mora biti osviješten da samo pravilno postavljeni ciljevi garantiraju dobro donesene odluke koje će omogućiti dugoročni rast i razvoj kompanije.
Pri tome se podrazumijeva da ciljevi budu realni i ostvarivi. Obzirom na kompleksnost uvjeta poslovanja kompanije, koji se sve intenzivnije mijenjaju, i nameću drugačiji pristupi, nužno je praćenje novih, suvremenih trendova.
Za kvalitetan rad menadžera u poduzeću potrebno je prije svega imati cjelovit upravljački koncept koji je prožet suvremenim stručnim i tehničkim znanjima. (Meter, M.: Kontroling u praksi, najnoviji trendovi u kontrolingu, Poslovna učinkovitost, 2016., str. 3).
Za postizanje temeljnih ciljeva kompanije, na raspolaganju su joj različiti alati za što bolje i kvalitetnije poslovanje i upravljanje. Jedan od tih alata je i funkcija kontrolinga.
Za obavljanje ovih poslova potreban je stručan i odgovoran kontroler koji može na kvalitetan način podržati rad menadžmentu. U poslovanju, menadžment i kontroling uključeni su u proces stvaranja dodane vrijednosti, stoga trebaju međusobno kvalitetno surađivati.
Na taj način postiže se očuvanje postojeće i stvaranje nove vrijednosti za kompaniju. U radu će biti prikazan značaj kontrolinga, kakva mu je uloga, koliki doprinos daje u ostvarenju ciljeva, te koliko je značajna suradnja sa menadžmentom prilikom donošenja odluka. |
Abstract (english) | It is a well known fact that a basic goal of every company is making a positive result, i.e. profit on the market. It is the only way for it to survive and do business in the long run.
The management must realise that only well set goals guarantee well made decisions which will make way for the long-term growth and development of the company. It goes without saying the goals are realistic and achievable.
Considering the complexity of conditions of company's doing business, which are changing ever more intensively, and different approaches are imposed, it is necessary to keep track of new, modern trends.
For the good quality managerial work in a company, it is essential to have a complete managerial concept permeated with contemporary professional and technical know-how. (Meter, M.: Controlling in practice, the latest trends in controlling, Business efficiency, 2016., page 3).
In order to achieve a company's basic goals, different tools are available for better and better quality business and management. One of those tools is the function of controlling.
For doing these jobs, a professional and responsible controller that can support managerial work in good quality manner is needed. In doing business, management and controlling are included in the process of creating added value, so they need to cooperate in a high quality way. In this way, the preservation of the existing and the making of new value for the company is achieved.
This thesis shows the meaning of controlling, its role, the contribution in goal achievement, and the importance of cooperation with the management while making decisions. |