Abstract | Tema ovog diplomskog rada jest projekt osnivanja i pokretanja znanstvene igraonice u gradu Zagrebu, orijentiranoj prema djeci školskog uzrasta sa glavnim ciljem razvoja interesa za znanost i sve vezano uz znanost kroz međusobnu zabavu, igru i interakciju.
U nedostatku i nedovoljnom izboru inovativnih aktivnosti, sadržaja i programa osobito iz područja prirodnih znanosti kao i informatičke tehnologije i rastućem trendu korištenja gadgeta i tehnologije od strane najmlađih dobnih skupina u društvu (djece školskog uzrasta), javila se potreba za približavanjem STEM (akronim za početna slova iz engleskog jezika Science -znanost, Technology - tehnologija, Engineering - inženjering i Mathematics – matematika) područja kroz igru i zabavu djeci koja pohađaju školu, kako bi im se pružila kvalitetna izvanškolska aktivnost i mogućnost korištenja slobodnog vremena jednim drugačijim pristupom.
Obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj stagnira, ne prati individualne potrebe djece zbog nedovoljnog broja financijskih i materijalnih sredstava za suvremeno opremanje i osposobljavanje kadrova u školskim ustanovama. U velikom broju javnih škola u Republici Hrvatskoj, obrazovni program je djeci nezanimljiv jer se uglavnom svodi na teoretski dio učenja predmeta informatike i prirodnih znanosti i učenje napamet, bez ili sa jako malo praktičnih vježbi i aktivnosti. Pokretanje znanstvene igraonice predstavlja jedan mali korak u promicanju i približavanju STEM područja djeci i mladima kako bi potaknuli interes i odagnali nepotreban strah od tog tematskog područja i omogućili stjecanje dodatnih znanja i vještina, kako bi im pomogli da dosegnu još bolja postignuća u njihovom budućem daljnjem razvoju i školovanju.
Namjera projekta znanstvene igraonice na dulji rok je pomoć u ranom formiranju i profiliranju budućih tehnološki orijentiranih kadrova koji će omogućiti izgradnju konkurentnog, tehnološki kompetentnog, razvijenog i suvremenog društva u cjelini. |
Abstract (english) | The topic of this thesis is a creation and the foundation of the scientific playground in the City of Zagreb, oriented towards school children, with the main goal to develop an interest towards science and everything about the science through fun, games and interaction with the children.
In the absence and lack of choice of innovative activities, contents and programs, especially from the fields of the natural sciences, as well as IT technologies, and growing trend of using gadgets and technology, used by the youngest societal groups (school children), the need for convergence of the STEM (acronym of Science, Technology, Engineering and Mathematics ) fields through fun and games for school children occurred in order to provide them with after-school activities of high-quality level, and different approach in the ability to use their spare time from a different perspective.
The educational system in Croatia stagnates and does not follow the individual child's needs, due to lack of funds for material resources, equipment and teaching staff in school facilities. In most of the Croatian public schools, the educational program is uninteresting for the school children and it all comes down to the theoretical part of learning objects with minimum practical exercises and activities, or without all of them. The launch of the playground based on the scientific program is one small step in the promotion and approaching STEM areas to school children and young people, to encourage interest and dispel unnecessary fear of this subject area and to acquire additional knowledge and skills, to help them to achieve better accomplishments in their further development and education.
The long term intention of this project, the scientific playroom, is to provide help in early formation and profiling of future technology-oriented staff that will allow the construction of a competitive, technologically competent and developed modern society. |