Title Suvremeno poslovanje turističkih agencija : Stručni završni rad
Title (english) Contemporary business of tourist agencies
Author Katja Riedl
Mentor Lana Domšić (mentor)
Committee member Ines Jemrić Ostojić (predsjednik povjerenstva)
Granter The University of Applied Sciences Baltazar Zaprešić (Chair of Economics, Management and Marketing) Zaprešić
Defense date and country 2019-10-03, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Abstract Turističke agencije su vrlo bitne kada se planira putovanje. Veliki broj turista odlazi na svoja putovanja upravo putem organizacije turističke agencije. U ovom radu je objašnjen pojam i definicija turističke agencije, njen razvoj kroz povijest, razlike između turističke agencije i touroperatora, te način na koji je suvremena tehnologija promijenila poslovanje turističkih agencija. Turističke agencije se počinju razvijati onda kada se javlja potreba za organizacijom putovanja. Njihov zadatak, ukratko, je organizacija i realizacija putovanja turista i njihovog boravka u nekoj određenoj destinaciji. Prva registrirana pojava putničkih agencija je bila 1630. godine u Parizu. No, neki povjesničari smatraju da se pojavila puno prije, pa čak neki tvrde da se oblik turističke agencije i turističkih putovanja pojavio u doba procvata rimske imperije. No, mnogi od njih razvoj turističkih agencija smještaju u doba kada se pojavljuje poduzetništvo na području posredovanja. Godine 1841. Thomas Cook je prvi poduzetnik koji je registrirao prvu turističku agenciju koja je i danas aktualna. Nastanak touroperatora je vezan uz turističku agenciju tako što su turističke agencije koje su bile najviše poduzetnički orijentirane, te koje su imale veću želju za poboljšanjem, su postale touroperatori. Tako se počinju razvijati gospodarski subjekti koji kreiraju i organiziraju paušalna putovanja na veliko u svoje ime i za svoj račun. Sljedeća bitna stavka koja se spominje u ovom radu je suvremena tehnologija koja je toliko uznapredovala i koja utječe na poslovanje turističkih agencija. Da bi turistička agencija opstala na tržištu potrebne su joj inovacije i usklađenost sa sadašnjim tehnologijama koje nas okružuju. Sadašnja putovanja se temelje na individualiziranom pristupu turistu koji očekuje puno više nego turisti prije. Turisti današnjeg vremena informacije za putovanja pregledavaju prvenstveno putem interneta, a zatim preko prijatelja i obitelji i tek onda se obrate agentima u turističkim agencijama. Većina turista mlađe generacije svoja putovanja organiziraju i plate preko interneta, točnije putem društvenih mreža poput Facebook messengera ili putem aplikacija poput Booking-a. Stoga turističke agencije moraju biti opremljene i pripremljene kako bi imale što veći profit i zadovoljstvo korisnika. U završnom poglavlju je objašnjen suvremeni model poslovanja koji je zahvatio cijeli svijet. Opstanak turističkih agencija koje ne posluju s takvim modelom je vrlo upitan, skoro pa nemoguć. Upravo iz tog razloga, današnje turističke agencije se moraju osvijestiti i prihvatiti ogroman napredak tehnologije i promjene koje je ista donijela.
Abstract (english) Tourist agencies start to develop when the need for trip organization occurred. Their assignments are trip organization and realization for tourists and theirs stay in a specific destination. The first registered appearance of travel agencies was in 1630, in Paris. However, some historians consider that it had appeared much earlier, and some even claim that the form of tourist agency and tourist trip has had appeared in the era of the highlight of the Roman Empire. Many of them place the development of tourist agencies in the era when entrepreneurship appears on the domain of intercession. In the year 1841., Thomas Cook was the first entrepreneur who registered the first tourist agency, which is still actual to this day. The occurrence of tour operator was related to tourist agency, in the way that the tourist agencies that were the most oriented on the entrepreneurship, and the one that had a bigger desire for improvement had become tour operators. That's how the economic operators start to develop and organize package trips at large in their name and for their account. The next important thing that is discussed in this thesis is contemporary technology which has had advanced so much and which affects the work of tourist agencies. If the tourist agency wants to survive on the market, it needs to be innovative and it has to have compatibility with the current technologies that surround us. Current trips are based on an individual approach to the tourist who expects much more than the tourists before. Nowadays, the tourists are checking their information for the trip primarily on the internet, then through a friend and then they talk to an agent who works for the tourist agency. The majority of tourists of the younger generation are organizing their trips and pay for it through the internet ie. by social networks like Facebook messenger or through an application like Booking. That's why tourist agencies have to be equipped and prepared in order to have much larger profit and consumer satisfaction. In the last chapter is discussed the contemporary business model that have influenced the whole world. Survival of the tourist agencies, not working with this type of is questionable, as it is almost impossible. For this reason, current tourist agencies have to become aware of the huge progress in technology and the changes that it brings.
Keywords
Turistička agencija
touroperator
suvremena tehnologija
opstanak
Keywords (english)
Tourist agency
tour operator
contemporary technology
surviral
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:129:048224
Study programme Title: Business Economy - Undergraduate Professional Study; specializations in: Menadžment uredskog poslovanja Course: Menadžment uredskog poslovanja Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni prvostupnik / stručna prvostupnica ekonomije, smjer Menadžment u kulturi (stručni prvostupnik / stručna prvostupnica ekonomije, smjer Menadžment u kulturi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2022-04-22 11:22:13