Abstract | Započinjemo sa srećom i uspjehom. Na svijetu postoji puno ljudi koji su sretni, ali nisu jako uspješni. Također, postoji i puno ljudi koji su uspješni, ali nisu jako sretni. Puno ljudi vodi borbu upravo između ova dva pojma u životu, jer upravo ako imamo oboje što više možemo željeti od života? Novac? Pa i ne baš. Novac ne može kupiti sreću, iako puno puta čujemo izreku: „Ljepše je plakat u Porscheu nego u Fići.“ No istina je, da u većini slučajeva, uspješni ljudi imaju više novaca nego će ikad potrošiti. Često različiti autori spominju sreću i uspjeh kao Ying i Yang života.
Kada govorimo o sreći; da bi bili sretni moramo stvoriti pozitivan stav u svom umu. Snažnu percepciju sebe. Kako bi neki cinici rekli, moramo stvoriti “Legendu o sebi u svom vlastitom umu“. To će se zvati Ying. Ying predstavlja konvencionalnu mudrost zamotanu u pozitivno razmišljanje: Težak rad, potpuna predanost, stalno poboljšanje u svim aspektima života sigurno će osigurati i donijeti, ne samo sreću nego i uspjeh koji mislimo da zaslužujemo. Drugim riječima, sve to možemo nazvati izgradnjom osobnog branda (self-brand), odnosno, razlog zašto bi ljudi trebali kupovati od vas, bez obzira “prodavali mi sebe“ za posao, ili prodavali proizvode ili usluge drugima. Kada se govori o prodavanju sebe – ne misli se doslovno. Prodavanje sebe je izlazak na tržište rada i traženje posla. U moru kandidata, zašto bi baš vi trebali dobiti taj posao? Na razgovoru za posao vi prodajte sebe, vaše kvalitete, karakteristike, osobnost, iskustvo i mnoge druge čimbenike, a to u konačnici utječe na konačan izbor, jeste li izabrani ili ne za određenu poziciju.
Kao i Ying, to stvaranje osobnog branda u glavama ostalih ljudi, bez obzira radilo se o vlastitoj prodaj ili prodaji usluga, možemo nazvati Yang. Da bi bili uspješni moramo se fokusirat na Yang. Moramo se fokusirat na stvaranje pozitivnog stava u glavama drugih ljudi. Drugim riječima, moramo izgraditi svoj vlastiti brand – brandirati sebe. Naravno, kako Ying i Yang idu skupa, bilo bi pogrešno misliti kako je dovoljan samo Yang; on je možda malo važniji, jer u konačnici možemo mi o sebi misliti da smo brand, ali ako drugi to ne percipiraju na taj način, mi sebe nećemo prodati. Uzmimo za primjer Apple – kada bi Apple o sebi mislio da je brand, a drugi ne, vjerojatno nikad ne bi prodao toliko uređaja koliko je prodao danas. Apple radi na tome da ga drugi (potrošači, korisnici, kupci) u svojim umovima percipiraju kao brand, što oni i čine, te on ujedno radi i na svojim Ying karakteristikama – dizajn, osobnost, kvaliteta, sigurnost, inovacije, tehnologija, tehnička podrška itd. U slučaju da ne bi radio na Ying karakteristikama, nakon nekog vremena korisnici bi počeli gubiti osjećaj da je to brand koji brine o svojoj budućnosti, te bi vjerojatno počeo gubiti svoje korisnike. Kako Apple radi na i na Yingu i Yangu kontinuirano, korisnici često vjeruju da je Apple vrhunac i da je sve što napravi bez greške. U emisiji Jimmy Kimmel- Live prolaznicima je bio ponuđen testni primjer novog Iphone 6s mobitela, te je od njih bilo traženo njihovo mišljenje. Ono što nisu znali, je da im je umjesto novog Iphone 6s bio dan prvi Iphone iz 2007. Bez obzira, svi prolaznici su bili oduševljeni, te su pohvalili sve njegove karakteristike kao da je to najnoviji Iphone iz 2015 godine. Apple je stvorio toliko jak Yang, da je u mogućnosti sakriti nedostatke svoga Yinga. Kako se tržište rapidno mijenja, to ne bi dugo trajalo. Drugim riječima, Ying i Yang, jedno bez drugog ne ide. Kada primijenimo ovo na osobni primjer – Vi ste brand! |