Abstract | Ubrzan razvoj tehnologije, učestale promjene u poimanju modernoga, kulturne i socijalne razlike, globalizacija, te još mnogo toga je dovelo zapravo do situacije u kojoj postoji velika razina neizvjesnosti, a i rizičnosti okoline. Zbog toga je za donošenje odluka potrebna velika količina pouzdanih informacija i znanja. Informacije i znanje su danas jedan od najvažnijih resursa koji utječu, kako na poslovne odluke, isto tako i na odluke potrošača o kupnji. S tim su se, danas, povećale potrebe, zahtjevi i želje potrošača koji igraju veliku ulogu u određenom gospodarstvu, a utječu i na mnoge poslovne odluke poduzeća. Naime, poduzeće, kako bi donijelo određenu poslovnu odluku, npr. o uvođenju nekog inovativnog proizvoda, prije svega, treba odlučiti koja je njegova ciljna skupina, a zatim ispitati mišljenja, potrebe, zahtjeve i želje potrošača o tom proizvodu.
Ključnu ulogu u ispitivanju potreba, želja i zahtjeva potrošača ima marketing, odnosno marketinške aktivnosti. Naime, marketing je disciplina koja povezuje poduzeća s tržištem, odnosno s potrošačima. Marketing ne bi postojao bez tržišta na kojem se susreću prodavatelji i potrošači, odnosno kupci. Cilj marketinga je privući ciljnu skupinu potrošača, odnosno kupaca. Postoji marketing različitih gospodarskih djelatnosti, međutim, predmet ovog završnog rada je marketing u hotelskom poslovanju, dok je cilj završnog rada objasniti ovu vrstu marketinga na teoretskom i praktičnom aspektu. Na samom početku završnog rada govorit će se o tržištu hotelskih proizvoda i o osobitostima marketinga u hotelskom poslovanju, dok će se u istraživačkom djelu objasniti marketing putem interneta i društvenih mreža na primjeru hotela Osijek i Zoo hotela, što će se i usporediti. |