Abstract | U posljednje vrijeme, uslijed globalne krize, koja htjeli ili ne htjeli mi to priznati, itekako pogađa sve sfere našega društva, sve češće se raspravlja kako i na čemu uštedjeti. Tvrtke nakon osnovnih materijalnih troškova unutar sustava prvo režu troškove oglašavanja.
Postavlja se pitanje da li je to pametan potez, da li je to za reputaciju dugoročno ispravan i isplativ potez. Drugo je pitanje, kako i gdje usmjeriti to što je od marketinškog budžeta ostalo ? Stručnjaci tako predviđaju da će u krizi znatno rasti tzv. Gerila marketing. Što je gerila marketing? Jay Conrad Levinson prvi je uveo termin gerila marketinga još 1984. godine kako bi objasnio nekonvencionalne metode oglašavanja kojima se uz minimalne budžete nastoje postići maksimalni učinci. U to vrijeme takve su strategije bile osmišljene za male i nepoznate marke koje su tek počinjale proboj na tržište i nisu si mogle priuštiti vrtoglave budžete za lansiranje. Cilj je takvih kampanja iznenaditi, šokirati, generirati buku i potaknuti ciljne skupine da prenose svoje doživljaje viđenoga. U Hrvatskoj se kao začetak gerila marketinga smatra legendarna reklama za Pipi sa Anom Sasso. Postoji li netko tko se ne sjeća te reklame ?
Gerila marketing ističe prije svega potrebu baziranja na ljudskoj psihologiji, s ispred novca u marketingu treba biti vrijeme, energija i maštovitost. Iako početno zamišljen kao izvrstan marketinški alat za male tvrtke, danas ga sve više koriste i velike tvrtke, upravo stoga jer na taj način lakše dosežu širu publiku, zasićenu konvencionalnim strategijama oglašavanja. Ono što daje novu dimenziju ovom konceptu je i ulazak na Internet već 90-ih godina prošlog stoljeća. Razvoj novih tehnologija, novih medija, novih tržišta i novih kupaca stvara puno prilika za oglašivače. Jedini čimbenik koji određuje uspjeh ili neuspjeh je način na koji je proizvod ili usluga marketirana. Svaka vrsta poduzetništva zahtijeva marketing. Nema izuzetaka. Bez marketinga nije moguće uspjeti. Gerila marketing određuje da zahvatite svaki element marketinga, a zatim da znalački uključite sve potrebne marketinške taktike. Marketing gerila je uključen u milijardu mogućnosti na terenu i izvlačenjem koristi svake od njih. Savladavanje problema je temelj uspješnog gerila marketinga. Energija sama po sebi nije dostatna. Energijom bi trebala upravljati inteligencija. Inteligentan marketing jer je marketing na prvome mjestu i prvenstveno usredotočen na bit same ideje. No nije dostatno imati bolju ideju, morate također imati i usredotočenu strategiju. Što ste više svjesni marketinga, to ćete mu posvećivati veću pozornost. A ta pojačana pažnja rezultirati će boljim marketingom u vašoj ponudi. |