Abstract | Osnova razvoja komuniciranja između ljudi jesu instinkt samoodržanja i nužnost
zadovoljavanja potreba pojedinaca i ljudskih zajednica. Komuniciranje jest proces u kojemu
se informacija dijeli sa sugovornikom te se u tom procesu sugovornici međusobno obogaćuju
jer se komunikacijom razmjenjuju misli, priopćavaju ideje i prenose poruke između osoba u
užoj i široj okolini koja obuhvaća obitelj, prijatelje i poznanike, zaposlenike u istom odjelu,
niže i više razine menadžmenta, javne ustanove ili se uz pomoć interneta lako prenose kroz
prostor i vrijeme. Komunikacijski proces predstavlja osnovu za sve psihološke i sociološke
promjene u jednom društvu, a budući da je komunikacija menadžerska vještina i sposobnost
koju se često smatra najodgovornijom za uspjeh menadžera, budući menadžeri moraju naučiti
kako komunicirati. Da bi komunikacija bila uspješna, potrebno je postići podjelu misli
pošiljatelja i primatelja, sličnost značenja poslanih simbola te odabrati jezik u procesu
komunikacije. Stil komuniciranja način je razmišljanja pojedinca i njegovog ponašanja, stoga
stil nije sposobnost nego način na koji se nešto radi. Stil komuniciranja netko može
odobravati, a netko ne, bez obzira je li krajnji rezultat ili učinak aktivnosti dobar ili loš.
Individualne stilske razlike obično su trajne, a komunikacijski stil obično ostaje za cijeli život.
Postoji ograničen broj stilova, jer bez obzira što su svi ljudi jedinke za sebe, većina ljudi
pokazuje jedan ili nekoliko oblika sličnog načina ponašanja, što omogućuje grupiranje i
memoriranje kategorija te njihovo naknadno “pozivanje” iz memorije i korištenje. Za razvoj
najproduktivnijih odnosa i ostvarenje maksimalnih rezultata koji nastaju u interakciji s drugim
ljudima, važne su korekcije osobnog komunikacijskog stila.
Nadalje, komunikacijski stilovi dijele na agresivnost, submisivnost ili pasivnost te asertivnost.
Asertivnost je karakteristika ponašanja koja se očituje u odlučnoj borbi za postizanje cilja i
aktivnom zalaganju za svoja prava bez ugrožavanja tuđih prava, dok pasivni sugovornici prate
druge i ispunjavaju njihove želje, a često neće ni govoriti o svojim osjećajima ili viđenjima
situacije. S druge strane, agresivni sugovornici su dominantni, često pokušavaju obezvrijediti
druge i njihove ideje. Skloni su kritici i mnogim zamjerkama.
Komunikacijski stil i vještina njegove korekcije u mnogim će situacijama biti presudna za
uspjeh/neuspjeh na poslovnom i privatnom planu. |
Abstract (english) | Communication is necessary for organizations to exist.
Communication allows us to convey everyday thoughts, ideas and messages between two or
more people. Communication skills are individual. Successful communication leads to
successful organizations. Good communication makes it easier to understand information, and
provides managers and employees with better and more relevant information. |