Abstract | Kroz predstojeći rad, nastojalo se sumirati široko područje teme važnosti komunikacije u
organizacijama, posebice poslovnim organizacijama. S tim ciljem, a u svrhu upoznavanja
čitatelja rada kratko je definira komunikacija. Nastavno, opisan je proces komuniciranja te
njegovi sudionici. Prilikom navedenog procesa, sudionici moraju imati na umu i potencijalne
prepreke koje onemogućavaju da primatelj primi informaciju u izvornome obliku odnosno u
onome obliku u kojem ju je govornik odaslao.
Nadalje, dan je opis mogućih tijekova komunikacije u organizaciji koja se može kretati od
viših hijerarhijskih razina ka nižim hijerarhijskim razinama što je najčešći oblik formalne
komunikacije u organizacijama jer na taj način menadžeri zadaju zadatke potrebne za
izvršenje ciljeva; linija komunikacije odozdo prema gore najčešće se javlja kao povratna
informacija o rezultatima izvršenih zadataka, a važno je spomenuti i bočnu komunikaciju koja
se javlja kao rezultat suradnje djelatnika iste hijerarhijske razine. Osim formalne
komunikacije u organizacijama se javlja i neformalna komunikacija te vanjska komunikacija,
odnosno komunikacija koja povezuje jednu organizaciju s drugim organizacijama.
Stil komuniciranja u organizaciji će definirati organizacijsku klimu, kulturu te međusobne
odnose djelatnika. Komunikacija ujedno pomaže i definirati stil vodstva što daje mogućnost
predvidjeti i potencijalne rekacije menadžera u nekim od najčešćih komunikacijskih situacija
kao što su pregovaranje i konflikti. Komunikacija je najvažniji alat u organizaciji i
nedvojbeno njezino djelovanje na motivaciju djelatnika, a samim time i ostvarenje
postavljenih organizacijskih ciljeva. |
Abstract (english) | Throughout the paper, an attempt was made to provide a summation of the broad area of the
topic – the importance of communication in organizations, especially business organizations.
With this goal in mind, a definition of communication is presented, in order to familiarize the
reader. The communication process and its participants were also described. During the
aforementioned process, participants need to keep in mind potential obstacles that prevent the
recipient from receiving information in its original form, i.e. the form it had when the speaker
sent it.
Furthermore, a description of possible flows of communication in an organization is provided.
Communication can travel from higher levels of hierarchy to the lower levels, which is the
most common form of formal communication, used by managers to give tasks needed to reach
set goals. The line of communication from the bottom up mostly consists of feedback on
reached goals. Lateral communication is also important, as it occurs as a result of cooperation
of employees on the same hierarchical level. Aside from formal communication, in formal
communication occurs in organizations, as well as external communication that connects one
organization with other organizations.
The style of communication in an organization defines the organizational climate, culture, and
interpersonal relations of employees. Communication also helps to define the style of
leadership, which provides the possibility to predict potential reactions of managers in some
of the most common situations in communication, such as negotiation or conflicts.
Communication is the most important tool in an organization. Its effect on employee
motivation is unquestionable, and, through that, reaching the set organizational goals as well. |