Abstract | U ovom diplomskom radu obrađen je pojam i primjena due diligence analize koja se najčešće prevodi kao dubinska analiza, a može se promatrati u užem i širem smislu. U užem smislu predstavlja analizu poslovnog plana, a u širem smislu cjelokupnu analizu poslovanja poduzeća prilikom svih vrsta poslovnih kombinacija poput spajanja, pripajanja ili kupovine.
Jedna od najčešćih pogrešaka u due diligence procesu je uplitanje naručitelja due diligence-a u posao tima za provedbu. Svaki due diligence predstavlja nešto novo te je samim time potrebno različito vrijeme provođenja i nov skup procesa i procedura. Vrijeme provedeno u planiranju i osmišljavanju procesa nešto je što će se svakako isplatiti kada se due diligence proces provede.
Due diligence se provodi kao sigurnosni proces kako ne bi došlo do namjernog ili nenamjernog pogrešnog informiranja potencijalnih kupaca, poslovnih partnera, vlasnika, dioničara, ulagača ili drugih zainteresiranih strana. Sudionici due diligence-a obično su prodavatelj, tj. vlasnik, kupac, trgovačko društvo čija se vrijednost i potencijal ispituje te poslovni savjetnici. Due diligence proces iziskuje aktivnost, vrijeme i troškove pa ga se mora provesti što brže kako ne bi ometao redoviti posao. U praksi obično traje od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci, a za učinkovit i brz due diligence poslovanja posebno su važni pripremljenost, iskustvo i organiziranost svih sudionika.
Postoje različite klasifikacije podjele due diligence-a, a najčešće su sljedeće vrste: due diligence menadžmenta, mirovinski due diligence, porezni due diligence, te due diligence osiguranja. |