Abstract | Poduzetništvo nije definirano jednom univerzalnom definicijom. To mu ne dopuštaju različiti
pristupi i načini ostvarivanja tog fenomena. Različitost koncepta poslovanja, doba u kojem se
posluje i samog poslovnog pothvata čini svakog poduzetnika i poduzeće različitim. Kako je
vrijeme prolazilo i mijenjalo se, tako su se poduzetnici prilagođavali novim okolnostima.
Različit pristup problemima, drugačiji proces obavljanja postojećih ili novih aktivnost, načini
percipiranja okoline i smjer razmišljanja koji se razlikuju od ostalih, povezuje poduzetnike
kroz vrijeme. Poduzetnici kao nositelji poduzetništva često su i sami kroz svoj rad mijenjali
način razmišljanja potrošača, navike potrošača i svijet kao takav. Isto tako pojam i praksa
marketinga su se mijenjali, od njegovih začetaka u Sjedinjenim Američkim Državama do
današnjeg modernog; globalnog marketinga. Digitalni marketing ostvaruje ciljeve i
omogućava djelovanje globalnog marketinga, gdje svaki poduzetnik, neovisno o snazi
poduzeća može doprijeti do korisnika bilo gdje na svijetu. Na teorijski i jednostavan način, u
radu, objasnit će se što su poduzetništvo i njegov razvoj, što znači biti poduzetan, tko je
poduzetnik i koje su njegove karakteristike, te pokazati kako zakon definira poduzetništvo i
poduzetnika u Republici Hrvatskoj te njihovu važnost. Isto tako pojasniti će se marketing i
povijest marketinga, koje koncepcije marketinga postoje te će se ukratko opisati digitalni
marketing, njegove mogućnosti i najvažnije platforme digitalnog marketinga. U zadnjem
dijelu rada, opisano je preliminarno istraživanje putem intervjua s tri mala poduzetnika kako
bi se na primjerima iz stvarnog svijeta dobile informacije i formirale određene preporuke |
Abstract (english) | Entrepreneurship is not defined by one universal definition. That is not possible due to do
different approaches and ways of accomplishing this phenomenon. The diversity of the
concept of business, the age at which it operates, and the business venture itself makes each
entrepreneur and company different. As time went on and changing, so did entrepreneurs
adapt to new circumstances. Different approach to problems, different process of performing
existing or new activities, ways of perceiving the environment and way of thinking that differ
from others, connects entrepreneurs through time. Entrepreneurs, as the building block of
entrepreneurship, have often changed the way consumers think, the habits of consumers and
the world as a whole. Likewise, the term and practice of marketing have changed, from its
beginnings in the United States to the modern-day; global marketing. Digital marketing
achieves goals and enables global marketing to work, where every entrepreneur, regardless of
the strength of their business, can reach customers anywhere in the world. In a theoretical and
simple way, the paper will explain what entrepreneurship is and its development, what it
means to be entrepreneurial, who is an entrepreneur and what are its characteristics, and to
show how the law defines entrepreneurship and entrepreneurs in the Republic of Croatia and
their importance. It will also clarify marketing and marketing history, which marketing
concepts exist, and briefly describe digital marketing, its capabilities, and the most important
digital marketing platforms. In the last part of the paper, results of research are described and
some suggestions have been made regarding the use of digital marketing by small
entrepreneurs. |