Abstract | Motivacija zaposlenika izrazito je važan faktora za postizanje konkurentske prednosti poduzeća.
U današnje vrijeme kad je konkurencija na tržištu sve jača, motivirani zaposlenici svojim
zalaganje, idejama i inovacijama mogu znatno pridonijeti povećanju konkurentnosti. Javlja se
pitanje na koji način motivirati zaposlenike? Kroz ovaj rad čitatelja se upoznaje sa definicijom
kao i osnovnim teorijama i faktorima motivacije, s ciljem shvaćanja reakcije ljudi na određene
strategije motiviranja. Drugi dio rada stavlja naglasak na nagrađivanje kao najčešće korišten
način motiviranja, kojim se u velikoj mjeri može utjecati na zadovoljstvo zaposlenika, kvalitetu
rada, te uspješnost u ostvarenju organizacijski ciljeva. Unutar poglavlja razlikuje se dva
osnovna pristupa nagrađivanja: nagrađivanje kroz materijalne kompenzacije, te nagrađivanje
kroz nematerijalne kompenzacije. Novac motivira zaposlenike do određene razine, razine kad
su zadovoljene sve financijske potrebe. Tada se kod zaposlenika javljaju potrebe drugačije
prirode, više razine. Nematerijalne kompenzacije, baziraju se na tim potrebama, relativno su
noviji oblik nagrađivanja, čiju sve veću važnost i značaj prepoznaju poduzeća te za razliku od
ranije čine neizostavni dio strategije motiviranja. Treći dio, gotovo sam kraj rada donosi primjer
sustava motivacije i nagrađivanja zaposlenika na primjeru Oružanih snaga Republike Hrvatske.
Sustav motivacije OSRH u velikoj je mjeri baziran na materijalnim kompenzacija. Čiji su uvjeti
i načini dodjele propisani zakonom, te nizom pravilnika, uredbi, i odluka. |
Abstract (english) | Employee motivation is an extremely important factor in achieving a company's competitive
advantage. Nowadays, when the competition in the market is stronger, motivated employees
with their commitment, ideas and innovations can significantly contribute to increasing
competitiveness. The question is how to motivate employees? Through this work, the reader is
introduced to the definition as well as the basic theories and factors of motivation, with the aim
of understanding people's reaction to certain motivation strategies. The second part of the paper
emphasizes rewarding as the most commonly used way of motivation, which can greatly affect
employee satisfaction, quality of work, and success in achieving organizational goals. Within
the chapter, there are two basic approaches to rewarding: rewarding through material
compensations, and rewarding through intangible compensations. Money motivates employees
to a certain level, the level when all financial needs are met. Then employees have needs of a
different nature, a higher level. Intangible compensations, based on these needs, are a relatively
new form of reward, whose growing importance and significance are recognized by companies
and, unlike before, form an indispensable part of the motivation strategy. The third part, almost
the very end of the paper, brings an example of the system of motivation and rewarding of
employees on the example of the Armed Forces of the Republic of Croatia (OSRH). The Armed
Forces of the Republic of Croatia motivation system is largely based on material
compensations. Whose conditions and methods of allocation are prescribed by law, and a series
of ordinances, regulations, and decisions. |