Abstract | Predmet ovog završnog rada je objasniti i opisati proces praćenja radne uspješnosti
zaposlenika, odnosno samu važnost praćenja radne uspješnosti zaposlenika u organizaciji i
njegovo funkcioniranje. Osnovna namjena praćenja radne uspješnosti zaposlenika je
analiziranje njihovih radnih učinaka kako bi se uvidjelo kako zaposlenik radi, koliko dobro
radi i ako je potrebno kako i na koji način poboljšati njegovu radnu uspješnost, ako je to
potrebno. Cilj svake organizacije je da svaki od njezinih zaposlenika obavlja svoj posao kako
treba, brzo i učinkovito. Praćenje radne uspješnosti nije samo u interesu tvrtke ili organizacije,
ono je i u interesu pojedinca iz tog razloga što će ispravan proces praćenja radne uspješnosti
pomoći zaposleniku da postane efikasniji u svom poslu na svom radnom mjestu. Kod ovog
procesa vrlo je bitno da je zaposlenik svjestan da je on kao pojedinac odgovoran za bolju ili
lošiju procjenu njegove osobne radne uspješnosti od strane nadređenih, isto tako treba biti
svestran da on osobno kreira svoj ugled u organizaciji. Bitno je napomenuti da u postupku
praćenja radne uspješnosti postoji ključan detalj, a to je da je vrlo bitno odrediti kriterije radne
uspješnosti za svako radno mjesto. Postoje razne metodologije koje su vezane uz procjenu
radne uspješnosti, u radu su pojašnjene metoda izmjeničnog rangiranja, metoda uspoređivanja
u parovima, metoda prisilne distribucije, metoda grafičkih ljestvica, deskriptivne ljestvice
procjene, metoda kritičnog događaja, bihevioralno bazirana ocjenjivačka ljestvica
upravljanje pomoću ciljeva. |
Abstract (english) | The purpose of this final paper is to explain and describe the process of monitoring employee
performance, that is, the importance of monitoring employee performance in the organization
and its functioning. The primary purpose of employee performance monitoring is to analyze
their work performance to see how the employee is doing, how well he I she is doing and if
necessary, how to improve his I her work performance, if necessary. The goal of every
organization is for each of its employees to do their job properly, quickly and efficiently.
Performance monitoring is not only in the interest of the company or organization, it is also in
the interest of the individual for the reason that the correct performance monitoring process
will help the employee become more efficient in their work at their workplace. In this process,
it is very important that the employee is aware that he or she is responsible for the better or
worse evaluation of his or her personal work performance by his I her superiors, and he I she
should be aware that he I she personally creates his I her reputation in the organization. It is
important to note that there is a crucial detail in the performance monitoring process, which is
that it is very important to determine the performance criteria for each job. There are various
methodologies related to performance appraisal, altemating rank method, paired comparison
method, forced distribution method, graphical ladder method, descriptive rating ladder,
critical event method, behavioral based assessment scale and managing goals. |