Abstract | Trgovina je započela sa razmjenom dobara bez novčanih sredstava, ali se kroz povijest
razvijala i doživjela niz razvojnih faza. Novije vrijeme donosi razvoj novih tehnologija koje
preuzimaju način poslovanja i trgovanja na tržištu. Stalnim razvojem novih oblika tehnologije
uvelike se utječe na poslovne aktivnosti poslovnih subjekata gdje se ulažu veliki napori kako
bi se digitaliziralo poslovanje. Tako se dogodila digitalna transformacija unutar trgovine gdje
je u vrlo kratkom periodu nastala i digitalizacija cjelokupnog poslovanja.
Postojeći poslovni subjekti zadržavaju svoje postojeće oblike poslovanja, ali ih jednim
dijelom i prilagođavaju novim trendovima, dok se poslovni subjekti koji su novi na tržištu
odlučuju za otvaranje e-trgovine kao jedinim načinom izlaska na tržište s obzirom kako su
troškovi relativno povoljniji u odnosu na otvaranje fizičke prodavaonice. Pomoću digitalne
transformacije doprinijelo se bržem razvoju poslovnih subjekata te unaprjeđenje poslovanja.
Naime, kroz digitalizaciju poslovanja može se uočiti i nedostatak unutar proizvodnje gdje se
pomoću digitalnih senzora pravovremeno otkriva oštećenje i saniraju se posljedice. Iako
nismo svjesni koliko su poslovni subjekti fokusirani biti u skladu sa trendovima na tržištu te
digitaliziraju svoje poslovanje, kroz ovaj diplomski rad prikazati će se poslovni subjekti koji
su uspjeli na tržištu te postižu velike konkurentske prednosti, kao i nove ideje za izlazak na
tržište samo putem e-trgovine. Sve to dovodi u pitanje koliko tehnologija može još
napredovati te što nas sve još čeka u skoroj budućnosti.
Cilj ovog diplomskog rada je prezentirati važnost digitalne transformacije kako općenito tako
i u trgovini. Ona ima značajnu ulogu u promjeni načina poslovanja poslovnih subjekata, a s
druge strane i na želje i potrebe potrošača tj. kupaca. Stoga je svrha rada uočiti na koji način
su utjecale promjene kroz digitalnu transformaciju u trgovini, te što je njezin razvoj doprinio
poslodavcima. |
Abstract (english) | Trade began with the exchange of goods without cash, but throughout history has evolved and
experienced a number of stages during its development. Most recently, the development of
new technologies is taking over the way of doing business and trading in the market. The
constant and continues development of new forms of technology greatly influences the
business activities of companies, where great efforts are being made to digitize the business.
Thus, a digital transformation occurred within the store, where, within a very short time
period, the digitization of the entire business took place. Existing businesses retain their
existing forms of business, but partly adapt them to new trends, while new businesses decide
to open e-commerce as their only way to market, since costs are relatively more favorable
than opening physical stores. The digital transformation has contributed to faster business
development and business improvement. Specifically, through the digitization of businesses,
one can also notice a defect within production, where digital sensors detect damage in a
timely manner and prevent it furthermore. Although we are not aware of how focused
businesses are in keeping with market trends and digitizing their businesses, this diploma
thesis will show business entities that have succeeded in the market and achieved great
competitive advantages, as well as new ideas for entering the market only through the ecommerce
platform.
All of this, calls into question how much technology can be advanced
and what is still ahead of us in the nearest future.
The aim of this thesis is to present the importance of digital transformation both in general
and commerce. It plays a significant role in changing the way businesses operate, and on the
other hand, on the wants and needs of consumers, ie customers. Therefore, the purpose of the
paper is to see how the changes through digital transformation in commerce have influenced,
and how its development has contributed to employers. |