Abstract | Tema završnog rada je remarketing oglašavanje. Što je to, gdje se koristi, kakve učinke ima na
ponašanje kupaca koji se susreću s remarketingom i sl. neki su od upita koji će se u ovome radu
analizirati. Često se događa da smo prilikom pretraživanja interneta u želji za kupovinom
određenog proizvoda naišli na neki proizvod koji je probudio određeno zanimanje u nama, ali se
nismo odlučili na kupovinu. Nakon nekog vremena i nastavka pretraživanja, pojavljuje nam se
oglas za isti ili sličan proizvod koji smo gledali na različitoj web-lokaciji od one gdje smo se prvi
puta susreli. U narednim danima i tjednima, gdje god se nalazili na internetu, pojavljuje nam se
oglas za taj proizvod. Željeli smo pogledati video na YouTube-u, vidjeli smo oglas, koristili
Facebook, oglas je i tamo, željeli smo se informirati o prognozi vremena, naravno, oglas se i tamo
pojavljuje Kao da prati svaki naš korak, te nam se iznova prikazuje, ne bi li nas potaknuo na
kupovinu. Ovakva vrsta oglašavanja zove se remarketing oglašavanje. To je oglašavanje koje se
bazira na osobama koje su upoznate s ponudom koja se pruža. Posjetom web stranice na kojoj se
proizvod prodaje, ostavljamo nešto što se zove „cookie“ i pomoću tog cookie-a oglašivači mogu
pratiti naše kretanje internetom, te kreirati ponudu temeljem naših preferenca i ponašanja. |
Abstract (english) | The topic of the final paper is remarketing advertising. What remarketing is, where it is used and
what kind of effect it has on consumer behavior are some of the questions analyzed by this paper.
It often happens that while shopping online we come across a product that we wish to buy but in
the end we do not. In the following days and weeks, wherever we are on the internet, there is an
ad depicting that product. Watching a video on YouTube, the ad is there, browsing Facebook, the
ad is there, checking the weather forecast, the ad is there yet again. It is as if the ad is following
us, reappearing over and over again, tempting us to purchase it. This type of advertising is known
as remarketing advertising- advertising that is based on consumers familiar with the merchandise
offered. While web browsing product pages, we leave behind what is known as ‘cookie’ that
advertisers use to track our internet movement and then curate product offers based on our
preference and behavior. |