Abstract | Informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) trenutno utječu na svaki aspekt ljudskog
života. Igraju istaknute uloge na radnim mjestima, poslu, obrazovanju i zabavi. Štoviše,
mnogi ljudi prepoznaju ICT kao katalizatore promjena - promjenu radnih uvjeta, rukovanje i
razmjenu informacija, nastavne metode, pristupe učenju, znanstvenim istraživanjima i pristup
informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. U digitalnom dobu upotreba ICT-a u
učionici važna je za pružanje prilika učenicima i studentima za učenje i primjenu potrebnih
vještina 21. stoljeća. ICT poboljšava poučavanje i učenje i njegovu važnost za učitelje u
obavljanju svoje uloge kreatora pedagoškog okruženja. ICT pomaže predavaču da svoje
predavanje prezentira na privlačan način i da može učiti za učenike na bilo kojoj razini
obrazovnih programa.
Ovaj rad se bavi proučavanjem definicije i evolucije ICT-a i njegove implementacije u
obrazovne svrhe. Naglasak se stavlja na digitalnu komponentu, koja predstavlja katalizator
promjena, koje unaprjeđuju učenje na daljinu. Radom se proučavaju oblici ICT-a u nastavnom
procesu, kao što su: Internet, sustavi za upravljanje učenjem, pametni uređaji, online grupe za
komunikaciju i distribuciju sadržaja i multimedijalne aplikacije.
Odvijanje nastavnog procesa danas je aktualnije nego ikada, jer je novonastala situacija oko
korona virusa natjerala cijeli svijet na primjenu ovog oblika nastave. Republiku Hrvatska
također je pogođena ovom situacijom pa tako i studenti Ekonomskog fakulteta u Osijeku.
Stoga se u empirijskom dijelu rada provodi istraživanje nad studentima EFOS-a i ispituju se
njihovi stavovi o odvijanju nastavnog procesa na daljinu te njihovoj studentskoj poziciji
uslijed COVID-19 situacije. |
Abstract (english) | Information and communication technologies (ICT) currently affect every aspect of human life.
They play prominent roles in the workplace, work, education and entertainment. More over,
many people recognize ICT as catalysts for change - changing working conditions,
handling and exchanging information, teaching methods, approaches to learning,
scientific research and access to information and communication technologies. In the digital age,
the use of ICT in the classroom is important to provide opportunities for pupils and students to
learn and apply the necessary skills of the 21st century. ICT
improves teaching and learning and its importance for teachers in performing their role as
creators of the pedagogical environment. ICT helps the lecturer to
present his lecture in an engaging way and to be able to teach for students at
any level of educational programs.
This paper examines the definition and evolution of ICT and its implementation for
educational purposes. Emphasis is placed on the digital component, which is a catalyst for
change, which enhances distance learning. The paper studies the forms of ICT
in the teaching process, such as: the Internet, learning management systems, smart devices,
online groups for communication and distribution of content and multimedia applications.
The teaching process is more relevant today than ever, because the new situation around the corona
virus has forced the whole world to apply this form of teaching. The Republic of Croatia
is also affected b ythis situation, including the students of the Faculty of Economics in Osijek.
Therefore, int he empirical part of the paper, research is conducted on EFOS
students and their attitudes about the distance learning process and their student position due to the
COVID-19 situation are examined. |