Abstract | Neprofitne organizacije i njihov marketing, marketinške aktivnosti koje pridonose
ostvarivanju vizije, misije i ciljeva neprofitnih organizacija odnosno Vatrogasne zajednice
Osijek tema su i problematika ovog rada. Iznimna važnost neprofitnih organizacija često se
zanemaruje. Neprofitne organizacije rješavaju određene društvene probleme. Usmjerene su na
zajednicu i društvo te njihovo unapređenje i sigurnost. Vatrogasna zajednica Osijek kao
neprofitna organizacija specifična je po svom radu, djelovanju i financiranju.
Vatrogasna zajednica Osijek osnovana je kao udruženje Dobrovoljnih vatrogasnih društva
grada Osijeka, Profesionalne vatrogasne postrojbe grada Osijeka te vatrogasnih postrojbi u
gospodarstvu. Tijekom godina napredovala je i proširila se te trenutno broj 24 članice
(dobrovoljna vatrogasna društva, dobrovoljna vatrogasna društva u gospodarstvu i javne
vatrogasne postrojbe) u kojoj sudjeluje preko 1.500 osoba. Vatrogastvo je vrlo specifično
područje jer djeluje kao udruga građana, tj. udruga dobrovoljnih vatrogasaca koji nisu plaćeni
za svoj rad. Financira se putem jedinica lokalne samouprave.
U ovom završnom radu na primjeru Vatrogasne zajednice Osijek analizirati će se primjena
marketinga u samoj neprofitnoj organizaciji te naglasiti važnost marketinga i njegove
primjene.
Analizom konkurencije identificirati će se prijetnje iz okoline, a SWOT analizom analizirati će
se sama organizacija - Vatrogasna zajednica Osijek. Uz dobivene podatke iz primarnih i
sekundarnih izvora dobivenih metodom anketnog ispitivanja, objasniti će se ciljno
pozicioniranje i marketing mix Vatrogasne zajednice Osijek te stavove ljudi o marketingu
Vatrogasne zajednice Osijek.
Uz pomoć istraživanja i marketing analiza obuhvatit će se rad i djelovanje marketinga
Vatrogasne zajednice Osijek, kao i važnosti primjene marketinga u djelovanju neprofitnih
organizacija. |
Abstract (english) | Non-profit organization and their marketing, marketing activities that contribute to the vision,
mission ang goals of non – profit organizations and the Firefighting community Osijek are the
topics and issues of this paper. The extreme importance of non – profit organization is often
overlooked, with nonprofit organizations addressing specific societal issues – focused on the
community and society, and their advancement and safety. The Osijek firefighting community,
as a non – profit organization, is specific in its work and activity, as well as in its financing.
The Osijek firefighting community was established as an association of the Volunteer
Firefighting Associations of the City of Osijek, the Professional Fire Department of the City
of Osijek, and fire brigades in the economy. It has expanded to include 24 institutional
members and over 1500 individual members. Firefighting is in itself a specific area of
activity, especially as an association of citizens, that is, voluntary firefighters who are not paid
for their work and yet are financed in a specific way through local self-government units.
In this final paper, we will analyze the application of marketing within the non-profit
organization itself, and emphasize the importance of marketing and its application.
The competition analysis will identify threats from the environment, and the SWOT analysis
will analyze the organization of the Osijek firefightion community.
In addition to the data obtained from primary and secondary sources, we will explain the
target positioning and marketing mix of the Osijek firefighting community.
With the help of research and marketing analysis, we will contribute to the work and
marketing of the Osijek firefighting community and emphasize the importance of applying
marketing in the work of non – profit organizations. |