Abstract | Komunikacija je vrlo važan dio poslovanja organizacija i upravljačkih sustava. Ona je prisutna
gotovo uvijek i svugdje, a vještina komunikacije je individualna i svojstvena. Prijenos poruka,
razmjena istih, obrada informacija, kontakti s poslovnim partnerima i javnošću čini sustav
komuniciranja neophodnim za poslovanje organizacije. Poslovno komuniciranje može biti
unutar organizacije, što predstavlja proces u kojem sudjeluju djelatnici iste i izvan organizacije
i u tom procesu sudjeluju samo pojedini djelatnici i vanjski suradnici i kupci. Elektronska
sredstva komunikacije razvijala su se i još uvijek se razvijaju velikom brzinom, uporaba
računala u organizaciji i menadžmentu postaje neophodna za rad i poslovanje kao i
komunikaciju, a društvene mreže kao globalni komunikacijski fenomen, imaju svoju sve veću
ulogu u marketingu i služe za oglašavanje i promociju. Anketno ispitivanje dokazuje sve veću
prisutnost društvenih mreža, internet kupovine, internet bankarstva, uporabe e-maila, pametnih
telefona, prijenosnih računala, mobilnih aplikacija... Stoga je konkurentnost, ekonomičnost i
profitabilnost organizacije danas nemoguće ostvariti bez suvremenih multimedijalnih oblika
poslovnog komuniciranja. |
Abstract (english) | Communication is a very important part of business and management systems, present almost
always and everywhere. The skill of communication is individual and inherent. Transmission
and messages exchange, information processing, contacts with business partners and the public
is making the communication system necessity for the organization's business. Business
communication can be internal, inside the organization, and external, with customers and
partners. Internal communication is a process where only employees inside the organization
participate, and external communication is a process where some employees communicate with
external associates and customers. Electronic communication has developed at a high speed,
the usage of computers in organization and management has became necessity for work and
business as well as communication. Social networks as a global communication phenomenon
has an increasing role in marketing, advertising and promotion. The survey proves the growing
presence of social networks, internet shopping, internet banking, e-mailing, smartphones,
business computers, mobile applications... Therefore, the competitiveness, economy and
profitability of a modern organization is impossible to achieve without modern multimedia
forms of business communication. |