Abstract | Potrošači su danas suvereni, samostalni i informirani. Oni znaju što se nalazi na tržištu, znaju što
žele i kako do toga doći. Što znači da poduzeća danas više nego ikad prije moraju razumjeti koji
čimbenici utječu na ponašanje potrošača i na koji način isti utječu na ponašanje potrošača. Jedan
od važnih čimbenika kod većine potrošača kada trebaju donijeti kupovnu odluku je cijena
proizvoda. Potrošači su oduvijek bili osjetljivi na cijenu proizvoda i usluga na tržištu, a sa
širenjem tržišta i povećanjem broja proizvoda i usluga potrošači su postali zahtjevniji, odlučniji,
informiraniji i još osjetljiviji na cijenu proizvoda i usluga. Trgovci su, svjesni toga da su
potrošači osjetljivi na cijene, pogotovo na promjene u cijenama proizvoda, u asortiman
prodavaonica uveli vlastite trgovačke marke u sklopu kojih potrošačima nude kvalitetne
proizvode po niskim cijenama. Nekoliko godina nakon pojave prvih trgovačkih marki u
Hrvatskoj, potrošači su postali privrženi trgovačkim markama te se njihova početna percepcija
da su proizvodi trgovačkih marki niske kvalitete i niske cijene promijenila. Danas potrošači na
proizvode trgovačkih marki gledaju kao na proizvode visoke kvalitete i niske cijene te iste u
određenim slučajevima izjednačavaju sa proizvodima poznatih brendova. Samim time što su
potrošači dobili priliku kupovati i koristiti proizvode trgovačkih marki isti su postali još
osjetljiviji na cijenu te su s vremenom, kako se kvaliteta proizvoda trgovačkih marki sve više
podizala, postali lojalni potrošači trgovačkih marki. |
Abstract (english) | Consumers today are sovereign, independent and informed. They know what’s on the market,
they know what they want and how to get there. Which means that companies today more than
ever need to understand which factors influence consumer behavior and how they affect
consumer behavior. One of the important factors for most consumers when they need to make a
purchase decision is the price of the product. Consumers have always been sensitive to the price
of products and services in the market, and with the expansion of the market and the increase in
the number of products and services, consumers have become more demanding, determined,
informed and even more sensitive to the price of products and services. Retailers, aware that
consumers are sensitive to prices, especially changes in product prices, have introduced their
own trademarks in the range of stores, offering consumers quality products at low prices. A few
years after the appearance of the trademarks in Croatia, consumers became attached to
trademarks and their initial perception that the products of trademarks are low quality and low
prices changed. Today, consumers view products under trademarks as high quality products and
low prices, and in some cases equate them with products of well-known brands. As consumers
were given the opportunity to buy and use trademark products, they became even more price
sensitive and, over time, as the quality of trademark products rose more and more, they became
loyal consumers of trademarks. |