Abstract | Današnji ubrzan razvoj tehnologije i mogućnosti koje pruža internet prilično je teško pratiti. Osim
u privatnim životima svakoga korisnika, značajne promjene javljaju se u suvremenom poslovanju
i njegovim marketinškim aktivnostima što u konačnici vodi do razvoja specifične vrste marketinga
pod nazivom digitalni marketing. Prisutnost na internetu ključna je za svako poslovanje jer bi
suprotno tome bili u zaostatku spram konkurenata. Cilj prisutnosti na internetu nije samo biti
prisutan, nego maksimalno iskoristiti mogućnosti koje pruža. Korištenje interneta i internetskih
alata poduzećima omogućava jednostavnije praćenje navika i ponašanja potrošača, usmjeravanje
ka ciljanim skupinama te u konačnici efikasno zadovoljenje njihovih potreba. Iz perspektive
potrošača stvara im se mogućnost jednostavnog uspoređivanja cijene i kvalitete, informiranja o
proizvodu temeljem recenzija na društvenim mrežama te je omogućena učinkovita i ubrzana
komunikacija s poslovnim subjektom. Suvremeni trendovi koji pridonose ostvarenju tih ciljeva
odnose se na sveprisutne društvene mreže, uporabu pametnih telefona, alate za povećanje
pozicioniranost na tražilicama, kreiranje kvalitetnog sadržaja te uporaba utjecajnih osoba za
izgradnju odnosa marke i potrošača. Prisutne su i novije tehnologije poput umjetne inteligencije,
virtualne i proširene stvarnosti te internet stvari koje se osim za primjenu u marketingu aktivno
koriste za zabavu. Kako bi u konačnici utrošeni marketinški napori bili isplativi temeljem
prikupljenih podataka potrebno je mjeriti učinkovitost i djelotvornost digitalnog marketinga. |
Abstract (english) | Today’s accelerated development of technology and the opportunities provided by the internet are
quite difficult to follow. Correspondingly to the/In addition to the private life of each user,
significant changes occur in modern business and its marketing activities, which sequentially lead
to the development of a specific type of marketing called digital marketing. Being interactive
online is the key to any business. Contrarily they would be lagging behind competitors. The goal
of an online presence is not just to be present, but to get the most out of the opportunities it
provides. The use of the Internet and internet tools enables companies to monitor the habits and
behaviors of consumers more easily, select target groups, and ultimately efficiently meet their
needs. From the consumer's perspective, they are given the opportunity to effortlessly compare
price and quality, familiarize themselves with the product based on reviews on social networks,
and enable adequate and accelerated communication with the business entity. Modern trends that
contribute to the achievement of these goals relate to ubiquitous/prevalent social networks, the use
of smartphones, tools to increase search engine positioning, creating quality content, and the use
of influential people to build relationships between brands and consumers. There are also newer
technologies such as artificial intelligence, virtual and augmented reality, and the Internet of
Things, which, aside from being used in marketing, are actively used for entertainment. In order
to ultimately make the marketing efforts spent worthwhile based on the data collected, it is
necessary to measure the efficiency and effectiveness of digital marketing. |