Abstract | Suvremene elektroničke društvene mreže predstavljaju virtualne platforme koje multilateralno
povezuju skupine ljudi i omogućavaju im razmjenu različitih digitalnih sadržaja, a čiji je broj
korisnika iz dana u dan sve veći i sve više raste. Kao integrator velikog broja ljudi društvene
mreže su prepoznate od poslovne prakse kao potencijalan prostor za obavljanje elektroničkog,
odnosno mobilnog poslovanja. Zbog toga permanentni je interes poslovnog svijeta otkrivanje
potencijala koji posjeduju društvene mreže na nekom lokalnom području. Kako bi se sagledali
potencijali društvenih mreža u poslovne svrhe na području Osječko-baranjske županije
provedeno je istraživanje čiji su ciljevi bili definirati i sagledati povijest društvenih mreža te
otkriti rasprostranjenost društvenih mreža u Osječko-baranjskoj županiji. Nakon provedenih
istraživanja raspoloživih izvora informacija i znanja te provedenog istraživanja upitnikom
utvrđeno je kako se društvene mreže intenzivno koriste na području Osječko-baranjske
županije, kako ih koriste svi, odnosno sve dobne skupine, neovisno o spolu te stupnju
obrazovanja. Također je utvrđeno kako je omiljena društvena mreža stanovnika Osječkobaranjske
županije je Instagram, a Facebook je najkorištenija društvena mreža ali ujedno i ona
koju ispitanici smatraju najkorisnijom ali i ona koje bi se ispitanici mogli najlakše odreći.
Ispitanici društvene mreže najčešće koriste kod kuće, a nešto manje u javnom prijevozu,
školi/fakultetu te na poslu, a glavni je razlog korištenja društvenih mreža međusobna
komunikacija, Konačno, a što je poslovnoj praksi vrlo interesantan podatak, ispitanici društvene
mreže koriste najčešće od 2-4h dnevno što je više nego prosjek Europe koji iznosi 1h i 15min.
Rezultati istraživanja su dali bitne odgovore vezane za rasprostranjenost upotrebe društvenih
mreža u Osječko-baranjskoj županiji, no otvorili su i niz istraživačkih pitanja među kojima
treba izdvojiti ono koje se odnosi na optimalne načine iskorištavanja potencijala društvenih
mreža od strane poslovne prakse. |
Abstract (english) | Modern electronic social networks are virtual platforms that multilaterally connect groups of
people and enable them to exchange various digital content, and whose number of users is
growing day by day and growing. As an integrator of a large number of people, social networks
are recognized by business practice as a potential space for conducting electronic or mobile
business. Therefore, the permanent interest of the business world is to discover the potential
that social networks have in a local area. In order to see the potential of social networks for
business purposes in Osječko-Baranjska County, a study was conducted whose goals were to
define and consider the history of social networks and to discover the prevalence of social
networks in Osijek-Baranja County. After conducting research on available sources of
information and knowledge and conducting a questionnaire, it was determined that social
networks are used intensively in Osijek-Baranja County, that they are used by all or all age
groups, regardless of gender and level of education. It was also determined that Instagram is
the favorite social network of the inhabitants of Osijek-Baranja County, while Facebook is the
most used social network. Respondents also consider Facebook to be the social network that is
the most useful, but also the one that could be most easily given up. Social networks are most
often used at home, and to a lesser extent in public transport, school/college, and at work, and
the main reason for using social networks is mutual communication. Finally, which is a very
interesting fact for business practice, respondents use social networks most often from 2-4 hours
a day, which is more than the European average of 1 hour and 15 minutes. The results of the
research provided important answers related to the widespread use of social networks in OsijekBaranja
County, but also opened a number of research questions, including those related to
optimal ways of exploiting the potential of social networks by business practice. |