Abstract | Završni rad „Menadžerske vještine u suvremenom poslovanju“ za fokus ima teorijsku podlogu
koja obuhvaća područje menadžerskih vještina koje se mogu grupirati u pet primarnih
kategorija: vodstvo, planiranje, strategija, komunikacija i organizacija.
U prvom poglavlju se govori o menadžmentu gdje se objašnjava uloga menadžera i definiranje
istog, kao i vođenje. Menadžment se, ukratko, može definirati kao proces upravljanja i kontrole
poslova, bez obzira na prirodu posla, vrsti posla o kojoj se govori, strukturi ili veličinu, a
menadžer je osoba koja je odgovorna za dio poduzeća, odnosno upravlja tvrtkom.
Drugi dio završnog rada se odnosi na menadžerske vještine: osnovne i posebne. U osnovnim
menadžerskim vještinama se obrađuju konceptualne, tehničke vještine i načini rada s ljudima.
Posebne menadžerske vještine su planiranje, organiziranje, upravljanje ljudskim potencijalima,
te vođenje.
Zadnji dio završnog rada je analiza menadžerskih vještina u suvremenom poslovanju prema
mišljenju njihovih zaposlenika koje za cilj ima istražiti koliko su obični zaposlenici zadovoljni
menadžerskim vještinama u suvremenom poslovanju svojih nadređenih menadžera. Analiza je
provedena putem ankete u kojoj je sudjelovalo 44 ispitanika koji su zaposleni u privatnom ili
javnom sektoru. Ispitanici su u istraživanju ocjenjivali vještine svojih menadžera, kao i stupanj
zadovoljstva s njihovim upravljanjem.
Cilj završnog rada je prikazati koje su to važne menadžerske vještine za suvremeno poslovanje,
te u kojoj mjeri menadžeri posjeduju određene vještine. |
Abstract (english) | The final paper "Managerial skills in modern business" focuses on a theoretical background
that covers the area of managerial skills that can be grouped into five primary categories:
leadership, planning, strategy, communication, and organization.
The first chapter talks about management and it explains the role of the management and
leadership. Management, in short, can be defined as the process of managing and controlling
business activities, regardless of the nature of the activities, the type of activities in question,
the structure or size; and the manager is the person responsible for a part of the company.
The second part of the final paper deals with managerial skills: basic and special. Basic
managerial skills deal with conceptual, technical skills and ways of working with people.
Special managerial skills are planning, organizing, managing human resource, and leadership.
The last part of the final paper is an analysis of managerial skills in modern businesses
according to the opinion of their employees. It aims to investigate how satisfied ordinary
employees are with managerial skills in modern business of their superior managers. The
analysis was conducted through a survey in which 44 respondents employed in the private or
public sector participated. Respondents in the survey rated the skills of their managers as well
as the degree of satisfaction with their management.
The aim of the final paper is to show what are the important managerial skills for modern
business, and the extent to which managers possess certain skills. |