Abstract | Evolutivni društveni procesi izazvani informacijsko-komunikacijskom tehnologijom mijenjaju
tradicionalne načine ponašanja pojedinaca i društva u cjelini. Informacijsko-komunikacijska
tehnologija je otvorila nove komunikacijske kanale i kreirala „novi“ virtualni svijet definirajući
novi interaktivni medijski okvir primarno na Web platformi. Potencijale novog virtualnog
okruženja prepoznala je i poslovna praksa, prvotno kao oglašivački prostor, a potom sukladno
evoluciji i novim mogućnostima Web tehnologije, kao prostor za elektroničko poslovanje. I u
Republici Hrvatskoj, sukladno globalnim trendovima, sve se češće uz tradicionalne oblike
poslovanja susreće i elektroničko poslovanje. U tom je smislu interesantno bilo istražiti
povjerenje stanovništva Osječko-baranjske županije marketinškim oglasima iz Web okruženja.
Sukladno navedenom problemu definirani su ciljevi istraživanja i to sekundarnim
istraživanjima istražiti što je to marketing, što je to elektroniko oglašavanje, kao i što je to
Internet i Web okruženja, primarnim istraživanjem utvrditi razinu povjerenja stanovništva
Osječko-baranjske županije marketinškim oglasima iz Web okruženja te konačno kreirati
konceptualni model Web oglašavanja za stanovništvo Osječko-baranjske županije. Nakon
provedenih sekundarnih istraživanja, te primarnih istraživanja anketiranjem stanovništva
Osječko-baranjske županije definiran je deskriptivni konceptualni model Web oglašavanja za
stanovništvo Osječko-baranjske županije. Valja naglasiti, na što ukazuju rezultati provedenih
istraživanja, kako je optimalna promocija ponuđačima word-of-mouth promocija, odnosno bilo
kakva promocija koja uključuje dijeljenje informacija iz pouzdanih izvora. Ispitanici imaju
najviše povjerenja u objave prijatelja na društvenim mrežama i u službene izvore informacija
kao što su Web-sjedišta poslovnih subjekta .Prema tome, može se zaključiti kako je najvažniji
segment uspješnog e-Oglašavanja na području Osječko-baranjske županije činjenje napora da
potrošači steknu povjerenje u elektroničke oglase koje produciraju ponuđači. |
Abstract (english) | Evolutionary social processes caused by information and communication technology are
changing the traditional ways individuals and society behave as a whole. Information and
communication technology has opened new communication channels and created a „new“
virtual world by defining a new interactive media framework primarily on the Web platform.
The potentials of the new virtual environment have been recognized by business practice, first
as an advertising space, and then in accordance with the evolution and new possibilities of Web
technology, as a space for electronic business. In the Republic of Croatia, in accordance with
global trends, in addition to traditional forms of business, electronic business is increasingly
encountered. In this sense, it was interesting to explore the trust that the population of OsijekBaranja
County has in marketing ads from the Web environment. In accordance with this
problem, the objectives of the research are defined, namely secondary research to investigate
what is marketing, what is electronic advertising, as well as the Internet and Web environments,
followed by primary research to determine the level of trust that the population of OsijekBaranja
County has in marketing ads from Web environments and finally create a conceptual
model of Web advertising for the population of Osijek-Baranja County. After conducting
secondary research and primary research, a descriptive conceptual model of Web advertising
for the population of Osijek-Baranja County was defined by surveying the population of OsijekBaranja
County. It should be emphasized, as indicated by the results of the research, that the
optimal promotion for providers is word-of-mouth promotion, or any promotion that includes
the sharing of information from reliable sources. Respondents have the most confidence in the
posts of friends on social networks and in official sources of information such as business
websites. Therefore, it can be concluded that the most important segment of successful eAdvertising
in Osijek-Baranja County is making efforts to gain consumer confidence in
electronic advertisements produced by bidders. |