Abstract | Angažiranost zaposlenika pripada u područje upravljanja ljudskim potencijalima, i relativno je
nova aktivnost djelovanja ljudskih potencijala. Danas se sve više govori o iskustvu zaposlenika
kao području upravljanja ljudskih potencijala i sve više preuzima mjesto u literaturi umjesto
termina angažiranost zaposlenika. Ipak, iskustvo zaposlenika temelji se na istraživanjima i
doprinosima te programima za angažiranost zaposlenika, te joj je nadogradnja i dopuna. Prema
Gallupovom (2017) istraživanju organizacije sa zaposlenicima koji su iznad prosječno
angažirani ostvaruju do 5% više profita od prosječno angažiranih organizacija, dok visoko
angažirane organizacije ostvaruju do 21% više profita od onih prosječno angažiranih
organizacija. Uz to programi za povećanje angažiranosti smanjuju fluktuaciju te povećavaju
zadovoljstvo zaposlenika. Unatoč tim pokazateljima, mnoge organizacije još ne shvaćaju
važnost ulaganja u angažiranost zaposlenika, ili ako shvaćaju, nisu u stanju prebroditi izazove
kako bi njihovi programi za povećanje angažiranosti bili uspješni. U ovom radu predstavljene
su koristi koje organizacije mogu ostvariti temeljem ulaganja u aktivnosti za povećanje
angažiranosti te najveći izazovi koji ih očekuju prilikom implementacije ovakvog programa.
Uz to, ovaj rad nudi praktične prijedloge kako raditi na angažiranosti zaposlenika i suočiti se
sa izazovima koji uz to dolaze. Za istraživanje su korišteni sekundarni izvori informacija,
knjige, članci, statističke baze podataka i drugi online izvori dostupni svima. Također korišteni
su sekundarni podaci u obliku internih dokumenata i izvještaja stvarnog poduzeća koje je po
prvi puta uvodilo aktivnosti za povećanje angažiranosti zaposlenika. Svrha rada je naglasiti
važnost ulaganja u angažiranost zaposlenika na primjeru odabrane tvrtke X, te povezati
postignute rezultate, ali i izazove sa predstavljenim teorijskim okvirom u radu. |
Abstract (english) | Employee engagement lives under the umbrella of human resource management, and it is
relatively new field in human resource management. Today, employee experience as a term is
taking place instead of employee engagement in literature. Nevertheless, employee experience
is rooted in research, contributions, and strategies for improving employee engagement, and
employee experience is and extension and complement of employee engagement. According
to Gallup (2017) research organizations with employees that are engaged more than average
will record up to 5% higher profits compared to organizations with average employee
engagement. Highly engaged organizations will record up to 21% higher profits compared to
organizations with average employee engagement. With financial incentives, other benefits
from activities for increasing employee engagement are lower organizational fluctuations and
improved employee happiness. Despite those indications, many organizations still don’t value
employee engagement enough to make the action. Even if organization understand the
importance of employee engagement, they will face many challenges throughout
implementation of employee engagement programs and activities. This paper explores
challenges and benefits ofemployee engagement program implementations and offers practical
solutions how can organizations start implementing activities to improve employee
engagement and overcome challenges that comes with it. Research is based on secondary data,
that is available to all, from books, articles, statistics databases, and various online sources. As
well, research is based on secondary data in form of internal company documents and reports,
provided by company x that was implementing employee engagement activities for the first
time. Goal of this paper is to emphasize importance of investing in employee engagement
activities based on results achieved by company x. In the end, this paper will aim to link
company’s x achievements and challenges with theoretical framework presented in this paper. |