Abstract | Kriznih događaja je uvijek bilo i biti će, u nekim razdobljima više, nekada manje, a za mnoge
kroz povijesti nismo niti saznali. Danas je gotovo nemoguće ne saznati za neki krizni događaj
zahvaljujući dostupnosti informacija koje je omogućila primjena modernih komunikacijskih
tehnologija. Vijesti, čak i o sporednom događaju, šire se globalno gotovo u stvarnom
vremenu. Međutim, više informacija ne znači uvijek i dobro informiranje. U poslovnom
svijetu odnosi s javnošću ili Public Relationship (u daljnjem tekstu PR) je dio marketinga,
menadžmenta ili uprave poduzeća koji se direktno bavi procesuiranjem podataka i informacija
bitnih za poslovanje poduzeća. Kada se tvrtka susretne s kriznom situacijom, tada nastupa
drugačiji oblik komuniciranja s javnošću koji se naziva krizno komuniciranje. Uloga odnosa s
javnošću je od izuzetne važnosti u kriznom komuniciranju. Stoga su u ovom radu dani
primjeri modela kriznog komuniciranja i načini saniranja štete na minimalnu razinu kada do
krizne situacije dođe. Prezentirani su na primjeru banaka koje su se našle u različitim
oblicima kriznih situacija te su prikazani i različiti oblici kriznog komuniciranja odnosa s
javnošću u istima. Ako tvrtka komunicira izbjegavajući sukobe i krize ili barem upravljajući
njima, tada će se to pozitivno odraziti na njeno poslovanje. Jednom kada se tvrtka nađe u
krizi, istu mora javnosti prezentirati transparentno, istinito i odgovorno te mora kontinuirano i
u potpunosti komunicirati o mogućim rizicima posljedično kriznoj situaciji. |
Abstract (english) | Crises events have always happened, in some periods more, and in some less than others, and
we have not even learned about many throughout history. Today, it is almost impossible to
not find out about a crisis event thanks to the availability of information made possible by the
application of modern communication technologies. News, even of a minor event, spreads
globally almost in real time. However, more information does not always mean good
information. In the business world, public relations, or Public Relationship (hereinafter
referred to as PR) is a part of marketing, management or company administration that directly
deals with the processing of data and information essential for the company’s operations.
When a company encounters a crisis situation, a different form of communication with the
public occurs, which is called crisis communication. The role of public relations is extremely
important in crisis communication. Therefore, this paper provides examples of crisis
communication models and ways of repairing damage to a minimum level when a crisis
situation occurs. They are presented on the examples of banks that have found themselves in
different forms of crisis situations, different forms of crisis communication with the public in
them are also presented. If the company communicates avoiding conflicts and crises or at least
managing them, then this will have a positive impact on its business. Once a company finds
itself in a crisis, it must present to the public transparently, truthfully and responsibly, and
must continuously and fully communicate about the possible risks resulting from the crisis
situation. |