Abstract | U ovom radi riječ je o istraživanju tržišta kao alatu pri rješavanju poduzetničkih pothvata,
točnije o podacima koji se prikupljaju i zatim koriste u tom procesu. Prilikom obrade tržišnih
podataka definiraju se dvije vrste izvora iz kojih oni proizlaze.. Izvori su ključan dio ove vrste
istraživanja, jer iz njih proizlaze informacije i podatci na temelju kojih se dobivaju odgovori
na postavljene probleme i na temelju kojih se donose konačne poslovne odluke. Te poslovne
odluke određuju sudbinu poduzeća. Pravilnim korištenjem izvora sekundarnih podataka grade
se temelji buduće poslovne odluke, a da bi se ta odluka „izgradila“ do kraja koristiti će se i
izvori primarnih podataka. Izvori sekundarnih podataka kao što su Eurostat, Državni zavod za
statistiku i Hrvatski zavod za zapošljavanje, baze su podataka velikog razmjera gdje je
moguće prikupiti raznovrsne podatke od ključne važnosti pri donošenju odluka. Što
specifičniji podatci, to bolji rezultati. Tijekom procesa istraživanja, potrebno je kontinuirano
pregledavati ispravnost, autentičnost i pravovremenost prikupljenih podataka. Za koju god se
vrstu podataka i njihov izvor poduzeće odluči, treba imati na umu da je u prvom planu
ostvarivanje dobiti, a dobiti nema ukoliko nema zadovoljnih kupaca. Uvidom u teoriju
sekundarnih podataka, što su oni i na koji način se koriste, diferenciraju se različiti izvori iz
kojih ih je moguće prikupiti. Korištenjem vlastitih baza podatka ili pregledom podataka koje
je neko drugo poduzeće prikupljalo za potrebe svog istraživanja osiguravaju se sekundarni
podatci potrebni za određeno istraživanje. Veća količina tih podataka prikuplja se i
pretraživanjem internetskih baza podataka te unajmljivanjem agencija specijaliziranih za tu
vrstu posla. Korištenjem baze podataka Hrvatskog zavoda za statistiku, Eurostata ili HZZZ-a
istraživač prikuplja podatke nužne za rješavanje postavljenog problema. Tim procesom
ostvaruje se kako vremenska, tako i novčana ušteda što ukazuje na to da je ekonomski
isplativo koristiti različite izvore sekundarnih podataka na putu do ostvarivanja poduzetničke ideje. |
Abstract (english) | This paper deals with market research as a tool in solving entrepreneurial ventures, more
precisely about the data that are collected and then used in the process. When processing
market data, two types of sources from which they are derived are defined.. Sources are a key
part of this type of research, because they provide information and data on the basis of which
answers to problems are obtained and on the basis of which final business decisions are
made. These business decisions determine the fate of the company. Proper use of secondary
data sources builds the foundations of future business decisions, and in order to "build" that
decision to the end, primary data sources will be used.
Sources of secondary data, such as Eurostat, the Central Bureau of Statistics and the Croatian
Employment Service, are large-scale databases where it is possible to collect a variety of data
which are of key importance in decision-making. The more specific the data, the better the
results. During the research process, it is necessary to continuously review the correctness,
authenticity and timeliness of the collected data. Whatever type of data and their source the
company chooses, it should be borne in mind that making a profit is at the forefront, and there
is no profit if there are no satisfied customers. Insight into the theory of secondary data, what
they are and how they are used, differentiates different sources from which it is possible to
collect them. Using our own databases or reviewing data collected by another company for
the purposes of its research provides the secondary data needed for a particular research. A
larger amount of this data is also collected by searching online databases and hiring agencies
specializing in this type of work. Using the database of the Croatian Bureau of Statistics,
Eurostat or the HZZZ, the researcher obtains the data necessary to solve the problem. This
process achieves both time and money savings, which indicates that it is economically viable
to use different sources of secondary data on the way to the realization of an entrepreneurial
idea. |