Abstract | Uspjeh poduzeća uvelike ovisi o primjeni marketinških znanja, a jedan od njih je brendiranje.
Kako bi poduzeće, odnosno proizvod kojega poduzeće proizvodi postao brend, potrebno je
odrediti strategiju brendiranja. Da bi u tome uspjeli, poduzetnici nerijetko angažiraju vanjske
marketinške agencije i stručnjake, za što je potrebno izdvojiti pozamašna financijska sredstva.
Međutim, ukoliko poduzeća nemaju dovoljno raspoloživih sredstava koja bi uložila u
brendiranje, ostaje im mogućnost okrenuti se alternativnim metodama, kao što je komunikacija
s potrošačima i oglašavanje na društvenim mrežama te usmena predaja.
Da bi poduzeće bilo uspješno u kreiranju brenda, potrebno je ponajprije ponuditi kvalitetu,
odrediti identitet brenda koji će ga činiti različitim od drugih, sličnih proizvoda, nadjenuti mu
ime te osmisliti atraktivan dizajn koji će potrošača navesti da se u mnoštvu drugih, odluči kupiti
upravo taj proizvod. Kada se brendiranjem stvori emocionalna veza s potrošačem, potrošač je
spreman platiti višu cijenu, što za poduzeće stvara dodatnu vrijednost.
U ovom radu će se na primjeru Zadruge Vrhunsko vukovarsko prikazati kako je lokalna
samouprava, u nastojanju da pomogne proizvođačima domaćih, autohtonih proizvoda s
područja grada Vukovara uspjela u brendiranju oznake kvalitete „VRHUNSKO
VUKOVARSKO“ te plasmanu proizvoda pod navedenim brendom na nacionalno tržište.
Iako brend nije raširen u cijeloj Hrvatskoj, niti u inozemstvu, „VRHUNSKO
VUKOVARSKO“ je odličan primjer kako mali gospodarstvenici, koji nude autentičnost i
kvalitetu, okupljeni pod jedan brend mogu svoje poslovanje učiniti efikasnijim i
profitabilnijim. |
Abstract (english) | The success of a large company depends on the application of marketing skills and knowledge,
and one of them is branding. In order for a company, i.e. the product that a company produces,
to become a brand, it is necessary to determine a branding strategy. To succeed in this,
entrepreneurs often hire external marketing agencies and experts, for which it is necessary to
allocate considerable financial resources. However, if a company does not have enough funds
available to invest in branding, they have the opportunity to turn to alternative methods, such
as communication with consumers and advertising on social networks, and word of mouth.
In order for a company to be successful in creating a brand, it is necessary to offer quality,
determine the identity of the brand that will make it different from other, similar products, give
it a name, and create an attractive design that will lead the consumer to buy that product. When
branding creates an emotional connection with the consumer, the consumer is willing to pay a
higher price, which creates added value for the company.
This paper will use the example of the Vrhunsko Vukovarsko Cooperative to show how the
local government, in an effort to help producers of domestic, indigenous products from the city
of Vukovar, succeeded in branding the "VRHUNSKO VUKOVARSKO" quality label and
marketing products under this brand on the national market.
Although the brand is not widespread throughout Croatia or abroad, "VRHUNSKO
VUKOVARSKO" is an excellent example of how small businesses, which offer authenticity
and quality, gathered under one brand can make their business more efficient and profitable. |