Abstract | Cilj ovog rada je definirati praćenje radne uspješnosti zaposlenika te prikazati važnost
kontinuiranog i uređenog sustava praćenja i ocjenjivanja radne snage. Praćenje radne
uspješnosti uvelike utječe na ukupan uspjeh organizacije s obzirom da menadžerima i upravi
donosi ključne informacije o realnom stanju, spremi i motivaciji njihovih djelatnika. Menadžer
bez saznanja o tome kako zaposlenici obavljaju određene zadatke, koje sposobnosti imaju,
koliko uspješno rješavaju probleme itd. ne može uspješno donositi odluke te planirati i
organizirati poslovne aktivnosti. Odabirom jedne ili nekoliko metoda za praćenje radne
uspješnosti dobivaju se informacije o radnoj učinkovitosti djelatnika koje se daljnjom analizom
koriste u različite svrhe kao što su npr. diferencijacija djelatnika ili određivanje varijabilnog
dijela plaće. Ključan faktor pri provođenju ocjenjivanja čine upravo ocjenjivači koji moraju biti
adekvatno obučeni, provoditi ocjenjivanje pravedno i transparentno, prateći unaprijed određena
pravila. Unatoč brojnim nedostatcima koji se pojavljuju u procesu procjene, navedenim u radu,
kontinuirano i sustavno provođenje ocjenjivanja osigurava da se ti nedostatci pokušaju izbjeći
te da ne utječu na ukupne benefite koje proces donosi. Najvažnija svrha provođenja praćenja i
procjene radne uspješnosti je poboljšanje radne uspješnosti te ostvarivanje ciljeva organizacije. |
Abstract (english) | The aim of this paper is to define the monitoring of the work performance of employees and to
show the importance of a continuous and organized system of monitoring and evaluating the
workforce. Monitoring work performance greatly affects the overall success of the
organization, given that it provides managers and administration with key information about
the real condition, qualifications and motivation of their employees. A manager without
knowledge of how employees perform certain tasks, what abilities they have, how successfully
they solve problems, etc. cannot successfully make decisions and plan and organize business
activities. By choosing one or several methods for monitoring work performance, information
is obtained about the work efficiency of employees, which, through further analysis, is used for
different purposes, such as, for example, differentiation of employees or determination of the
variable part of the salary. The key factor in the evaluation are the evaluators, who must be
adequately trained, conduct the evaluation fairly and transparently, following pre-determined
rules. Despite the numerous shortcomings that appear in the evaluation process, mentioned in
the paper, continuous and systematic evaluation ensures that these shortcomings are avoided
and that they do not affect the overall benefits that the process brings. The most important
purpose of monitoring and assessing work performance is to improve work performance and
achieve the goals of the organization. |