Abstract | Motivacija zaposlenika je kompliciran i kompleksan proces te predstavlja jedan od najtežih
izazova za menadžera neke organizacije. Ukoliko zaposlenici nisu motivirani te nemaju volju
za rad, tada uspjeh, iako se ostvari, ne očituje njihove stvarne sposobnosti i mogućnosti.
Motivacija naime ovisi o svakom pojedincu zasebno, pa samim time se ne može ni povećati
kod svih zaposlenika na isti način. Postoje razne teorije koje govore o tome kako, zašto i u
kojim uvjetima menadžeri mogu podići motivaciju kod svojih podređenih. Teorije motivacije
dijele se u dvije osnovne skupine a to su: Sadržajne teorije motivacije i Procesne teorije
motivacije. Postavlja se pitanje kako potaknuti djelatnike da u obavljanju svojih zadataka daju
svoj maksimum i doprinesu ostvarenju velikog uspjeha, kako za sebe, tako i za cjelokupno
poduzeće. Osvrčući se na ovo pitanje dvije su strategije koje značajno i neizostavno pomažu u
podizanju motivacije svakog zaposlenika, a riječ je o materijalnom i nematerijalnom
nagrađivanju. Kako se svaki pojedinac razlikuje od drugog po svojim osobinama,
mogućnostima i sposobnostima tako i različite situacije različito utječu na svakog pojedinca,
stoga je nužno da menadžer primjeni sva svoja znanja o teorijama i strategijama motiviranja,
uzme u obzir različite kompetencije zaposlenika i obzirom na to se i odnosi prema istima. |
Abstract (english) | Motivation of the employees is a complicated and complex process, as well as one of the most
difficult challenges a manager of an organization can face with. If the employees are not
motivated and they do not have the will to work, success, although achieved, does not reflect
their true abilities and capabilities. Namely, motivation depends on each separate individual, so
therefore, it cannot be increased in the same way for all employees. There are various theories
describing how, why, and which conditions managers could use to raise motivation in their
inferiors. Theories of motivation are divided in two main groups, those being content theories
of motivation and process theories of motivation. The main question is how to encourage the
employees to give their maximum while performing the given tasks and contribute the
accomplishment of the great success, both for themselves and the whole company. Looking
back on this issue, there are two strategies that significantly and inevitably help with raising the
motivation of each employee. Those strategies include tangible and intangible rewards. As each
individual differs from the other in their characteristics, capabilities and abilities, different
situations have a different impact on each individual. Therefore, is it necessary for a manager
to apply all of their knowledge about about theories and strategies of motivation, take into
consideration different competencies of their employees, and act according to them. |