Abstract | Istraživanje tržišta predstavlja postupak ili niz aktivnosti kojima poduzeće dolazi do informacija
o konkurenciji, potrošačima i nepotrošačima, te distribucijskim kanalima. Ono služi za
uočavanje poslovnih prilika, koje su potrebe tržišta i mogućnosti prodavanja, koji se poslovni
problemi javljaju ili za kontrolu poslovanja. Zato se kaže da je glavna svrha istraživanja tržišta
smanjivanje razine nesigurnosti i neizvjesnosti u procesu donošenja poslovnih odluka. U užem
smislu, istraživanje tržišta može se koristiti i za konkretne situacije i probleme, koje nisu vezane
za poslovno upravljanje. U ovom radu analiziran je jedan takav konkretan problem, utjecaj
mentalnog zdravlja kod djece na njihov školski uspjeh. Istraživanje je provedeno kvalitativnom
metodom fokus grupe ili skupne diskusije. Fokus grupe su oblik grupnog intervju u kojem
sudjeluje od 6 do 12 ispitanika i moderator, kao voditelj ispitivanja. Fokus grupe nisu strogo
strukturirane s točno određenim slijedom pitanja, načinom vođenja intervjua i bilježenjem
odgovora. Moderator kao voditelj diskusije želi postići što opušteniju atmosferu kako bi došao
do iskrenih stavova i mišljenja svih prisutnih ispitanika, bez da utječu jedni na druge. U
primjeru navedenog istraživanja ispitivani su učenici i nastavnici u kojoj mjeri mentalne
poteškoće učenika utječu na njihov školski uspjeh, koliko je školski uspjeh povezan sa
javljanjem poteškoća kod učenika i koji su njihovi prijedlozi za smanjivanje njihovog utjecaja. |
Abstract (english) | Market research represents a process of series of activities through which company obtains
information about competition, consumers and non-consumers, and distribution channels. It
serves to identify business opportunities, market needs, selling possibilities, business problems
that arise, or for business control. Therefore, the main purpose of market research is reducing
the level of uncertainty and suspense during process of making business decisions. In a
narrower sense, market research can also be used for specific situations and problems that are
not related to business management. In this paper, one such specific problem was analysed -
the impact of children's mental health on their school performance. The research was conducted
using a qualitative method: focus groups or group discussions. Focus groups are a form of group
interview involving 6 to 12 participants and moderator, who leads the discussion. Focus groups
are not strictly structured with predetermined question sequences, interview methods, or answer
recording. The moderator, as the discussion leader, aims to create a relaxed atmosphere to
encourage honest opinions and perspectives from all participants, without influencing each
other. In the example of mentioned research, students and teachers were interviewed to examine
the extent to which students' mental difficulties affect their school performance, the correlation
between school success and the occurrence of difficulties among students, and their suggestions
for reducing the impact of these difficulties. |