Abstract | Ovim radom se ukazuje na važnost pripreme kod poslovnih pregovora. U današnjem svijetu pregovori su svuda oko nas, i svi smo njima okruženi još od djetinjstva. Iako toga mnogi nisu svjesni, pregovori se vrše svakodnevno i u vezi bilo čega, te na svim razinama. U obitelji se pregovara o džeparcu, u školi o ocjenama, na poslu o cijenama, kvaliteti, brzini te na razini države o poticajima, projektima, ugovorima i slično. Dakle, pregovara se o svemu i to svakodnevno. Ljudi najčešće nisu svjesni koliko mogu dobiti kvalitetnim pregovorima i tome ne daju veliki značaj, ali tu su u krivu jer kao što je rekao Chester L. Karras “U poslovanju ne dobivate ono što zaslužujete, dobivate ono što ispregovarate.“
Kao što je poslovno pregovaranje važno za ukupno poslovanje tako postoje i čimbenici koji su važni za uspješno pregovaranje. Najvažniji čimbenik uspješnog poslovnog pregovaranja je priprema za pregovore. Pregovarači prilikom pregovora koriste određeni stil kojim nastupaju u tim pregovorima. Ti stilovi su prilagođavanje, izbjegavanje, nadmetanje i rješavanje problema. Također postoje i vrste pregovaranje, a dvije glavne su tvrdo i meko pregovaranje.
Važni koraci prilikom pripreme za pregovore su: odrediti ciljeve, strategiju, i planirati. Prilikom planiranja pregovora potrebno je odrediti početnu ponudu, zatim najnižu točku prihvatljivog sporazuma, povećani taktički zahtjev, zonu pregovaranja te najbolju alternativu postizanju sporazuma. Za uspješne poslovne pregovore potrebno se kvalitetno pripremiti.
Cilj ovog rada je analiza i istraživanje gospodarstvenika iz okruženja, pripremaju li se za pregovore i na koji način. U tu svrhu provedeno je istraživanje na tri poduzeća iz okruženja koja posluju dugi niz godina profitabilno i uspješno, te su na neki način primjeri za ostala poduzeća iz okruženja. IM Logistics, Titanic i Zovko Osiguranje su odabrana poduzeća s čijim predstavnicima su obavljeni razgovori u svrhu istraživanja o tome pripremaju li se i na koji način za poslovne pregovore. Rezultati ovoga istraživanja navedeni su u zaključku rada. |