Abstract | Promjena u organizaciji može se klasificirati kao turbulentno razdoblje koje pred članove tima stavlja izazov u smislu njenog prihvaćanja, implementacije i održavanja. Smanjenje otpora prema promjenama u ovom se dijelu ističe kao ključna aktivnost svih, posebno rukovoditelja i tima za provođenje promjena. U navedenom razdoblju do izražaja dolaze karakteristike svakog člana tima pojedinačno, a u konačnici i tima kao cjeline. Broj članova tima može se izravno povezati s njegovim funkcioniranjem i uspješnošću, pa veliki tim koji broji više od 12 članova nije nužno promatrati kao radnu skupinu već kao tim ("Elementi tima" n.d. pogledano 10.03.2018. online: http://www.razvoj-karijere.com/baza_znanja/elementi-tima). Razlike između tima i radne skupine su važne: karakteristike tima ukazuju na viši stupanj kohezije poželjne za uspješno funkcioniranje samih članova tima, ali i uspješno ostvarenje zadanih ciljeva. Iako se veliki tim susreće sa brojnim izazovima ponajprije u organizaciji rada i kvaliteti komunikacije, on kao takav nipošto nije predodređen na neuspjeh samo zbog broja članova koji se u njemu nalaze. Ukoliko se poteškoće u funkcioniranju velikog tima pravovremeno identificiraju i otklone, ne postoje barijere uspješnom funkcioniranju istog. Ciljevi tima biti će jedan od motivatora stvaranja kohezije u timu, a ostvarenje istih zajednička misija svih članova. Kada se tim susretne s promjenom većeg razmjera nedvojbeno će se naći u trenutno zahtjevnoj situaciji u kojoj će uspješna implementacija promjene, rukovoditelj i članovi tima odigrati ključnu ulogu. Prolazeći faze implementacije promjene, otvorenom komunikacijom i pružanjem povratne informacije, kao i ustrajnošću, tim će iz izazova upravljanja promjenom izaći snažniji i spremniji za ostvarenje ciljeva i uspješno funkcioniranje. Što je promjena veća i kompliciranija, a izazov za tim veći, to će stupanj otvorenosti za primanje i davanje povratne informacije članova tima međusobno trebati biti viši. Razina odgovornosti koju članovi tima preuzimaju na sebe također će biti viša. Samu promjenu možemo shvatiti kao razdoblje učenja, shvaćanja i spoznaje o važnosti promjene, njenoj tehničkoj provedbi, te shvaćanja funkcioniranja i načina uspješne komunikacije između članova tima. Dakle, stupanj slobode u implemetaciji promjene u timu možemo povezati sa stupnjem odgovornosti i kohezijom u timu. |
Study programme | Title: Business Economics; specializations in: Finance and Banking, Entrepreneurship, Management, Finance and Accounting, Marketing, International Business, IT Business Course: Entrepreneurship Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije) |