Abstract | Placebo efekt je fenomen koji se najčešće povezuje uz medicinu. Javlja se kada pacijent
koristi lažan lijek, ne znajući da je lažan, te nakon konzumacije lijeka dođe do
poboljšanja zdravlja. U marketingu također može nastati placebo efekt. Nastaje u
slučaju kada stvarna kvaliteta ne odgovara percipiranoj kvaliteti proizvoda. Čimbenici
radi kojih dolazi do takve pojave mogu biti gospodarske okolnosti, kultura i društvo
(vanjski čimbenici), percepcija, motivacija, učenje, vjerovanje, stavovi i osobnost
potrošača (unutarnji čimbenici). U teorijskom dijelu rada objašnjeni su pojam
“potrošač” i pojam “proizvod”, zakon ponude i potražnje, čimbenici koji utječu na
potrošače, pojam placebo efekta te su navedeni utjecaji na percepciju kvalitete
proizvoda. Utjecaji koji su razrađeni su modeli određivanja cijene, vjerovanja i
očekivanja, promjena cijene, motivacija te ambalaža.
Empirijski dio rada tiče se istraživanja kojim se htjelo utvrditi utječe li ambalaža, konkretno staklo ili plastika, na percepciju kvalitete proizvoda kod potrošača. Istraživanje je provedeno pomoću dva on-line upitnika putem Google Formsa. Oba
upitnika sadržavaju ista pitanja. Na fotografijama su prikazana četiri prehrambena
proizvoda, a razlikuju se samo u vrsti ambalaže - staklo ili plastika. Istraživanje je
provedeno na ukupno 356 osoba (178 ispitanika po upitniku). Daljnjom analizom
rezultata potvrđena je postavljena hipoteza. U zaključku su navedene najbitnije spoznaje
te ograničenja i prijedlozi za buduća istraživanja |
Study programme | Title: Business economics; specializations in: Finance and Accounting, Entrepreneurship, Management, Finance and Banking, Marketing, International Business, IT Business, Finance Course: Finance and Accounting Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |