Abstract | Tema ovog diplomskog rada je financijska pismenost, odnosno rodni jaz financijske pismenosti. Financijska pismenost veoma je važna tema današnjice. Nakon neočekivane pandemije korona virusa, mnogobrojni građani ostali su bez posla i redovnih primanja, ali i ostalih izvora zarade. Obzirom da prethodno nisu stvorili zalihu novca ili imovine za troškove života i podmirenje svojih financijskih obveza, doveli su se u nepovoljnu situaciju kao pojedinci, ali i društvo u cijelosti. U narednom razdoblju došlo je i do ratnog stanja u Ukrajini koje je dovelo do poskupljenja osnovnih namirnica te se Republika Hrvatska kao i ostatak svijeta susrela s visokom inflacijom. Raznim kanalima i učenjima želi se potaknuti građane kako bi se financijski osvijestili i radili na financijskom prosperitetu te umanjili moguće financijske negativne situacije. Cilj financijske pismenosti je edukacija svake osobe o svim oblicima štednje, ulaganja, kreditiranja i izbjegavanja nepotrebnih troškova koji se nameću kada je zaduživanje skuplje, dostupnije i jednostavnije nego ranije, a kamata ili prinosi na štednje, osiguranja i ulaganja sve nepovoljnija i niža. Mnogobrojni stručnjaci zalažu se za uvođenje financijske pismenosti u kurikulume škola u Republici Hrvatskoj kako bi se od najranije životne dobi stvorile životne navike koje će se primjenjivati cijeli život. Kako bi se utvrdila financijska pismenost muškaraca i žena u Republici Hrvatskoj, provedeno je empirijsko istraživanje putem online anketnog upitnika čiji su rezultati prikazani u radu. Obzirom da je za povećanje financijske pismenosti potrebno raditi na poboljšanju financijskih stavova, financijskog ponašanja i financijskog znanja cjelokupnog društva kroz financijsko obrazovanje od ispitanih osoba se u anketnom upitniku, osim socio-demografskih podataka . zatražilo da odgovore na pitanja vezana uz navede elemente. Istraživanje je pokazalo da su muškarci, iako neznatno, financijski pismeniji od žena. Također, istraživanjem se došlo do zaključka da veličina mjesta stanovanja ne utječe na financijsku pismenost ispitanih osoba kao i da pri višim razinama obrazovanja rodni jaz financijske pismenosti među ispitanicima nije manji. Svakako je bitno utjecati na povećanje i poboljšanje financijske pismenosti, ne samo žena, nego i društva u cjelini. |
Study programme | Title: Business economics; specializations in: Finance, Entrepreneurship, Management, Finance and Accounting, Marketing, International Business, IT Business Course: Entrepreneurship Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije (sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije) |